knutinh Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Jeg er på utkikk etter en mp3 spiller til å erstatte min minidisk, primært til opptak av øvinger/spilling med band. Dermed trenger jeg en med god mic inngang, mulighet for opptak i høy bitrate, uten kompressor/automatic gain control, med justerbar inngangsfølsomhet og mest mulig lagringsplass. Finnes dette produktet? IPod kan bare ta opp i diktafonkvalitet, så den er utelukket. Grunnen til at jeg går bort fra MD er at Sony fremdeles ikke har forstått at de som tar opp på md faktisk kan tenke seg å flytte fila over på pcen... Digitalt, enkelt, uten kopibeskyttelse eller å måtte bruke et slitsomt sony-program. Microsoft explorer og copy&paste er bra for meg :-) Knut Inge Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Creative Jukebox 3 er det du trenger. Kan ta opp analogt/digitalt. Er på 20 gig. www.nomadworld.com Mer info om den der. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 den fikk jo ikke akkurat bra tilbakemelding fr abrukerne (stabilitet, batterilevetid, begrensning på kopiering fra spiller til pc) dessuten mangler den mik in og recording level monitor Knut Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) Mic og opptaker får du som ekstrautstyr. 20 timer i strekk for lite?? 2 batterier. Er stabil med nyeste firmware. Du må bruke creative software, men hvis du må kjøre via explorer så skjønner jeg den. Sjekk test på hw.no skårer ikke dårlig. http://www.hardware.no/tester/lyd/creative...ox_3/index.html Det er en av grunnene til at jeg kjøpte den og tilleggs utstyr. Har ikke skuffet enda. Min brukertest av den: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=193742 Nå har jeg gitt deg all infoen jeg har ditt valg nå. Endret 20. mai 2004 av UUnreal Lenke til kommentar
radiated Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Det du trenger er HI-MD :-) Evt archos 120 er et godt alternativ. (tar opp i waw via analog eller spdif inn, men du trenger en micpreamp i tillegg. iRiver H120 har micinngang og waw-opptak fra optisk og analog inn, men anbefales ikke pga dårlig opptaksfirmware og hakk i opptak fra alle kilder. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) HI-MD er Sony og sony vil man ikke ha om man driver med musikk.... desverre. De kunne ha laget drømmeproduktet. Men i stedet insisterer de på at må bruke deres spesialprogram for å laste opp/ned musikk (noe som gir meg mark allerede før jeg har prøvd det). Det andre alternativet er såvidt jeg vet å spille av fila via analog ut til analog inngangen på lydkortet i 1x hastighet. Dette vil man ikke. Problemet er at det finne proffe opptakere for radio/journalister/lydfolk. Disse kan basere seg på harddisk/flash/minidisc eller dat. Typisk har de proffe xlr kontakter inn, alt av analog/digital i/o uten scms, usb overføring til pc uten restriksjoner og fete led nivå-metre og potter for følsomhet. Disse koster 10000++ og er utenfor rekkevidde til mitt bruk. Alternativet blir da konsument enheter til 1000,- og opp som kan ha helt ok lydkvalitet, men litt mer begrenset fysisk kvalitet og muligheter for tilkoblinger. Greit nok, men de har alle verdens begrensninger som gjør at de er egnet bare for å spille av musikk på bussen. De samme produsentene lager "high end" modeller som har et tonn ekstrautstyr og pent design til høyere pris, men de samme grunnleggende begrensningene. Creative sin sak så grei ut, men endel tester gjorde at jeg ikke tror den er helt for meg. Alternativet er kanskje å vente på at Apple lager en ny iPod med full kvalitet inngang av samme kvalitet som resten av produktet. mvh Knut Inge Endret 3. juni 2004 av knutinh Lenke til kommentar
OperaUser Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Sjekk ut iHP-120 digital line in/ut, analog in/ut www.irivernordic.com Eller JoS-mp300 med line in opp til 320kbps, egne instillinger for mic www.jensofsweden.com Lenke til kommentar
radiated Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Sjekk ut iHP-120 digital line in/ut, analog in/ut www.irivernordic.com Vil bare minne om at denne tross spesifikasjonene ikke egner seg til opptak av band mm pga stygge bugs og mangler i opptaks-firmware. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 HI-MD er Sony og sony vil man ikke ha om man driver med musikk.... desverre. Men dette blir vel ved lanseringsdato den eneste spilleren på markede med digital inn/mikrofon inn og opptak i PCM (waw) som kan lastes over til PC ved usb 2.0 med tifredsstillende resultat? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå