Gå til innhold

Problemer med LCD Smartie

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å starte LCD Smartie på mitt nye panel. Når jeg starter programmet kommer ingenting opp på displayet og når jeg trykker på "Setup", kommer denne feilmeldinga opp:

DLPORTIO.SYS device driver not loaded.

Port I/O will have no effect.

Ligger ikke DLPORTIO.SYS i SMartie-mappa. Bare DLPORTIO.DLL.

Trykker på ok og trykker på "Setup" en gang til og da kommer nok en feilmelding:

" is not a valied integer value.

Trykker ok på denne og da kommer jeg omsider inn i Setup. Alt er riktig av det jeg kan se. "LCD Settings" er stilt inn på parallel for mitt HD44780 kontrollerkort. Parallelport er stilt inn på EEP. Hva er galt?

Endret av Tommelom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Har nå fått ferdig htpc'n og har sett nærmere på lcd-displayet mitt. Har lastet ned port95nt som det står på Lcd Smartie's hjemmeside. Har skjønt det slik at jeg bare skal installere dette så skal alt fungere gulle godt (spesielt siden det overhodet ikke finnes noe info om hvordan det virker eller brukes). Jeg får ikke lenger opp noen feilmelding, men det kommer fremdeles ingenting opp på displayet. Parallel-porten er stillt inn på EPP og port 378, samme som i lcd smartie. Noen som kan fortelle meg hva nå jeg gjør galt? Displayet er kjøpt ferdig loddet på hammar elektronikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...