Gå til innhold

kommer 6800ultra\gt før x800pro\xt ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok ikke ultra versjonen det. 2.8ns minne betyr at kortet er spesifisert til å klare ca.710mhz, men i likhet med fx5900xt så er sikkert dette kortet veldig overklokkingsvennlig. Ellers så kjører jo gpu'en på 350mhz om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
regner med at både ultra og GT blir bedre enn pro.. derimot slår toppkortet til ati disse to nvidia modellene igjen..

Visst du tenker på X800Pro\XT så slår ikke de Ultra kortet,mens ati har jo "lansert" X800PE eller hva det heta,det slår jo ultra kortet,men må igjen se seg slått av 6800 Xtreme edition eller noe i den duren :) ikke barebare å holde styr på alle korta.

Lenke til kommentar

Best å vente til kortene er ute, vi har bare sett tester fra referansekortene til

ATI og nVidia og noen kortprodusenter som f.eks. Gainward har antydet

opp til 10% høyere ytelse på sine kort enn referansekortene til nVidia.

Regner med at ATI kortene vil også få et løft når ferdige produkter

er på gata. I tillegg har en del produsender ikke gitt noe nærmare priser

på sine produkter.

Så mye vil skje før kortene invaderer de norske hjemmene ;)

Lenke til kommentar
Men hva er egentlig forskjellen mellom Nvidia 6800 GT og Ultra versjonen?

Hos Gainward ser det ut som om GT versjonen er billigere enn Ultra iallefall.

rett meg om jeg har feil! men tror eneste forskjellen er Klokkefrekvensen.. Gt har litt lavere, men kan lett klokkes til 6800ultra

Lenke til kommentar

rett meg om jeg har feil! men tror eneste forskjellen er Klokkefrekvensen.. Gt har litt lavere, men kan lett klokkes til 6800ultra

Geforce 6800 ultra kan klokkes men blir ikke på langt nær samme ytelse som 6800 Ultra.GT har kun en molex connector og 6800 Ultra har to.

Lenke til kommentar

Geforce 6800 ultra kan klokkes men blir ikke på langt nær samme ytelse som 6800 Ultra.GT har kun en molex connector og 6800 Ultra har to.

Husker ikke hvem side jeg så det på.. men de hadde klokka en GT forbi ytelsen til en 6800Ultra :cool:

Endret av Ne_On
Lenke til kommentar

Dette er tatt opp før. Det er sagt at de to molex kontaktene egentlig bare er nødvendige for overklokkere. GT kan lett klokkes til et ultra.

Lenke til kommentar
Dette er tatt opp før. Det er sagt at de to molex kontaktene egentlig bare er nødvendige for overklokkere. GT kan lett klokkes til et ultra.

Husker ikke hvor jeg leste det, men GF6800Ultra har blitt testet med bare en molex kontakt tilkoblet med default hastighet og i enkelte spill/applikasjoner oppsto det da grafikk feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...