MEI Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Hei Tenker på å skaffe en skanner som kan skanne lysbildefilm og negativer. Jeg så en skanner som heter Canon Lide80 i en reklame i Pcworld Norge, den har "35mm film og dias adapter" og kostet ikke mer enn 860kr. Lurer på om det er noen der ute som har erfaringer med den, evt om det er andre alternativer i samme prisklasse som gir bedre resultat? På forhånd takk!! Hilsen MEI Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Jeg har Canon 3200F og synes den funker greit, også til negativ og dias-scanning (ikke profesjonelt selvfølgelig..) Les test : http://www.dinside.no/php/art.php?id=98458&=katnav Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Cano scan 5000F. Har sikkert fått en etterfølger nå (5200F???). Anbefales på det varmeste. Ultrakjapp, flotte bilder (ja - fra negativ og dias). Vær litt varsom med å kjøpe de aller billigste scannerne hvis du skal scanne negativ - og vil bli fornøyd. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Jeg ville nok anbefalt deg en filmskanner, om du vil ha best mulig kvalitet. Sitter selv med en Minolta Scan Dual II, som jeg er meget godt fonrøyd med. Men klart, om pengboken sier at du ikke kan kjøpe en slik, så..... Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Du vil nok bli skuffet hvis du scanner 35mm-film med en flatbedscanner, og da spesielt negativer. Kjøp en Minolta Scan Dual III. Den får du ny for ca kr 3000,- fordi det har kommet en ny v. IV. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Dere har selvsagt rett (med tanke på at dedikerte filmscannere gir bedre resultat), men jeg står fast på at flatscanneren fra Canon gir mer enn godt nok resultat for mitt bruk. Men - når sant skal sies - mitt bruk er vanligvis å lage skjermpresentasjoner og jeg har hittil ikke hatt behov for å lage nye papir-utskrifter/hardprints fra gamle negativ. Det jeg ser på skjermen (i Photoshop) synes jeg blir bra. Lenke til kommentar
MEI Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Heisann Takk for svar!! Jeg tror nok at mitt behov ligner på Dykkern's. Skjermvisning og å legge ut på nettet er viktig, og jeg har foreløpig ikke noe behov for å skrive ut nye bilder. Skal se nærmere på Canon 3200F/5000F. Fortsett å komme med meninger/forslag, jeg har ikke bestemt meg !! MVH MEI EDIT: Kan 3200F og 5000F skanne lysbilder med ramme?? eller må evtuelle rammer fjernes?? Endret 22. mai 2004 av MEI Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå