JZA Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Skal til Thailand og Kina, hvordan er det å ha med "norsk" mobiltelefon bort dit? Betaler man i dyre dommer både for motatte meldinger og samtaler? Vurderer å legge den igjen hjemme, men tenkte at det kanskje var lurt å ha den med, i tilfelle man kom bort fra de man reiste sammen med? Hvilke GSM-nettverk må telefonen i tilfelle støtte? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) Da jeg var på Filippinene i høst mener jeg det kostet 3 kroner per mottate melding fra Norge og 5 kroner for hver sendte... Uansett, en vanlig GSM-telefon fungerer helt fint i Thailand. Samme for Kina. Ta en titt på http://telenormobil.no/kundeservice/roaming/roaming.jsp KINA - "China Mobile Communication (China Telecom)" System - GSM 900 Ringe nasjonalt full takst (kr/min) 2,74 Ringe nasjonalt redusert takst (kr/min) 2,74 Ringe til Norge full takst (kr/min) 11,49 Ringe til Norge redusert takst (kr/min) 11,49 Prisinformasjon: Ingen Generelle kommentarer: Ingen viderekoblinger er mulig. SMS Sende og motta (mottak er gratis) Sending av SMS (kr/melding) Bedrift/Bedrift basis: 2,50 Privat/Privat +/ Privat Skala: 3,50 djuice: 5,00 Takseringsintervall: 6 sek. Pris operatøren tar for mottak av samtaler (kr/min) 2,74 Pris Telenor Mobil tar for mottak av samtaler (kr/min) Bedrift: 8,49 Bedrift basis: 10,97 Privat +: 8,99 Privat/Privat Skala: 9,99 djuice: 10,49 + startpris: 0,59 Nødsamtale 112 KINA - "China Unicom" System - GSM 900 Ringe nasjonalt full takst (kr/min) 2,38 Ringe nasjonalt redusert takst (kr/min) 2,38 Ringe til Norge full takst (kr/min) 9,99 Ringe til Norge redusert takst (kr/min) 9,99 Generelle kommentarer: Dekning: bl.a. Beijing, Tianjin, Shanghai, Chongqing, Anhui, Fujian, Guangdong, Guangxi, Guizhou, Hainan, Hebei,i Heilongjiang, Henan, Hubei, Jiangsu, Jilin, Liaoning, Ningxia, Shanxi, Shandong, Sichuan, Zhejiang, Yunnan, Xinjiang, Hunan, Jiangxi, Qinghai SMS Sende og motta (mottak er gratis) Sending av SMS (kr/melding) Bedrift/Bedrift basis: 2,50 Privat/Privat +/ Privat Skala: 3,50 djuice: 5,00 Pris operatøren tar for mottak av samtaler (kr/min) 2,38 Pris Telenor Mobil tar for mottak av samtaler (kr/min) Bedrift: 8,49 Bedrift basis: 10,97 Privat +: 8,99 Privat/Privat Skala: 9,99 djuice: 10,49 + startpris: 0,59 Thailand - "Total Access Communication" System - GSM 1800 - , HSCSD, GPRS Ringe nasjonalt full takst (kr/min) 4,42 Ringe nasjonalt redusert takst (kr/min) 4,42 Ringe til Norge full takst (kr/min) 9,26 Ringe til Norge redusert takst (kr/min) 9,26 SMS Sende og motta (mottak er gratis) Sending av SMS (kr/melding) Bedrift/Bedrift basis: 2,50 Privat/Privat +/ Privat Skala: 3,50 djuice: 5,00 Pris operatøren tar for mottak av samtaler (kr/min) 4,42 Pris Telenor Mobil tar for mottak av samtaler (kr/min) Bedrift: 6,49 Bedrift basis: 8,97 Privat +: 6,99 Privat/Privat Skala: 7,99 djuice: 8,49 + startpris: 0,59 Nødsamtale 112/191 Thailand - "Advanced Info Service PLC (AIS)" System - GSM 900 Ringe nasjonalt full takst (kr/min) 2,53 Ringe nasjonalt redusert takst (kr/min) 2,53 Ringe til Norge full takst (kr/min) 8,84 Ringe til Norge redusert takst (kr/min) 7,58 SMS Sende og motta (mottak er gratis) Sending av SMS (kr/melding) Bedrift/Bedrift basis: 2,50 Privat/Privat +/ Privat Skala: 3,50 djuice: 5,00 Pris operatøren tar for mottak av samtaler (kr/min) 2,53 Pris Telenor Mobil tar for mottak av samtaler (kr/min) Bedrift: 6,49 Bedrift basis: 8,97 Privat +: 6,99 Privat/Privat Skala: 7,99 djuice: 8,49 + startpris: 0,59 Nødsamtale 13/1133 Endret 20. mai 2004 av walter_melon Lenke til kommentar
JZA Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 Hvordan er det hvis jeg ringer til et annet norsk nummer som befinner seg i samme landet, blir dette regnet som nasjonalt? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Akkurat det husker/vet jeg ikke. Mener at jeg måtte slå +47 først for så å kunne ringe til norsk telefon på Filippinene fra en annen norsk telefon. Men tror du får et bedre svar fra eventuell kundeservice. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå