Gå til innhold

Dell eller Tundra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, det er jo en mulighet å kjøpe en ekstra minnebrikke...men det er 266mhz som er standarden på p-modellen, stemmer ikke det? Har greid å få ned den maskinen jeg bygger selv ned i 16000. Var bare å kutte ut programvare og operativsystem...har jo det fra før

Lenke til kommentar

Ja, det hadde vært deilig hvis jeg kunne brukt så mye penger :)

men nå har jeg havnet på et akseptabelt nivå, rett under 16000, og lurer på om jeg ikke skal gå for denne..1557. Har alt jeg trenger.

Noen som vet om skjermen er bra?

Har hørt at det er utdaterte drivere/programmer som følger med hos tundra. stemmer dette? Vanskelig å finne oppdateringer på nett?

Lenke til kommentar
For å komme med et kansje litt usaklig argument, men det holder kansje likevel.

Alle i Forsvarsbygg (Eiendomforvaltningsavdelingen til 'Det norske forsvaret'), eller ihvertfall alle i Trønderlagsfylkene som bruker bærbar bruker Dell Latitude. Hva kan være grunnen til det tro? Kansje fordi det er kvalitet.

Årsaken er anbudskonkurranser.

Det er svært sjelden offentlige institusjoner handler uten å måtte legge det ut på anbud.

Og dermed er det den deltager i konkurransen som tilfredstiller kravene i konkurransen best som får levere maskiner. Ikke nødvendigvis beste tilbud, men best besvart.

Forøvrig gjør du en grov feil ved å anta at offentlig ansatte, og særlig i rottereiret Forsvarsbygg, tar avgjørelser om datamaskiner basert på innsikt i maskinenes kvalitet.

Lenke til kommentar

Tenkte på følgende oppsett...høres det greit ut? I så fall tror jeg jeg bestiller imorgen :)

Intel Mobile CPU Pentium M uFCPGA 1.6GHz 1M Boxed

Apacer Memory 512MB PC-333 SODIMM Original x2

Hitachi Harddisk 60.0GB IDE 5400RPM UDMA-100 2.5" 8MB 12mS 9.5mm Travelstar 5K80

Aopen Combo 24X/10X/24X-8X For1547/1555/1556/1557

Intel PRO/Wireless 2200 MiniPCI 802.11g 54Mbps 2.4GHz Bulk

Slår helt ifra meg dell dersom ingen kommer med store invendinger....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...