Gå til innhold

jeg prøver igjen: USB2 virker ikke!!!


Anbefalte innlegg

Veldig synd at du ikke får innspill, har ikke fått noe særlig hjelp jeg heller. Men det jeg lurte på er om det kan være en ide og gå inn på Asus sine sider og oppdatere Biosen? Har lurt på å gjøre det selv, men er litt redd for at det kan ødelegge noe. Har ikke så mye peiling på dette, dessverre. Men hvis det ikke skader, kanskje en ide? Kan det være at du må sjekke koblingen til usb'ene i kortet? At de er korrekt koblet, mener jeg? Nei, ikke vet jeg. Håper på flere innspill selv. Lykke til i alle fall! :thumbup:

jeg har nyeste versjon av bios

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd å kjøre installasjons-CD'en som fulgte med hovedkortet?

Med mitt hovedkort fulgte det med en CD som jeg måtte installere noen drivere fra for å få min USB 2.0 til å fungere.

 

Lykke til!

det følger med en CD , men den er for win2k for USB-driverne jeg skal ha(i følge manual) er i SP1 som jeg har....men de virker ikke

Lenke til kommentar
Hei :)

 

Jeg har også problemer med et par USB1 devices (Canon videocam, Canon scanner og Logitec webcam) som ikke vil virke på USB2 porten. Det skjer ingenting når jeg prøver å koble dem til på de portene. De virker derimot utmerket på USB1 porten. Jeg har et Olympus kamera og en Canon skriver som begge er USB1 men som virker på begge typer porter.

 

Jeg har XPPro-SP1 og nyeste bios.

 

Om feilen ligger i USB portene eller i devicene skal jeg la være usagt Men som kjent er jo USB2 bakoverkompatibel så det burde jo funke.

de USB-enhetene jeg kobler til , funker på ALLE andre PCer jeg har prøvd

Lenke til kommentar
tror nok at dette problemet løses best med enhetsbehandlingen ;

kontrollpanel=>system=>hardware=>device manager

prøv å søk etter nye drivere til usb, burde fungere.

Hvis ikke søk etter separate usb2 drivere på nettet til HK

dette har jeg prøvd mange ganger

Lenke til kommentar

Har vært borti et lignende problem. Det var med et gammelt ASUS hovedkort som skulle kobles mot USB konnektor på oversiden av et nytt kabinett.

 

Løsningen var at pinnene på kabelen fra hovedkortet var snudd ift usb portens pinner. Måtte modde kabelen.

 

Hvilken tilkobling har du ut fra hovedkortet? Mot en usb sak som fulgte med hovedkortet??

 

 

Bruker du derimot tilkoblingene direkte på hovedkortet skal ikke dette være problemet. ;)

Endret av hval
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...