Gå til innhold

jeg prøver igjen: USB2 virker ikke!!!


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri fått USBen på PCen min til å funke!

Har SP1 og de nødvendige driverne.

Hovedkortet mitt er forresten ASUS p4s800

Når jeg putter inn f.eks. mus eller kamera så finner ikke PCen den.

Jeg har også sendt kortet tilbake til komplett.no som sa det var i orden.

I windows (XP) står d de funker fint.

 

Er det noen som kan hjelpe meg???

 

:cry:

Endret av adundas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

d skjer ingenting

 

når jeg har plugget inn kameraet og skrur d på sklik at jeg kan overføre bilder, slås d på normalt og er ikke i den modusen som er når det skal overføre.

 

d reagerer ikke engang på at det er en USB der!!!

 

 

:(:(:cry::cry:

Endret av adundas
Lenke til kommentar

jeg har USB2 aktivert (enabled) i bios

 

er det noen andre som har svar?

samme hvor rart det høres ut...

 

:hmm:

 

 

EDIT: er det ingen som har noen rare tanker de vil dele rundt dette problemet???

HJELP!!!

 

:cry:

Endret av adundas
Lenke til kommentar

Har du driverne i form av .Inf filer (slik at du kan installere de manuelt), eller er det bare vanlig "installasjons-program" fra produsenten?.

 

Om det er det siste så kan du muligens pakke opp filene uansett, om de er i .CAB formatet. Hadde dette problemet selv og installasjonen fungerte ikke av seg selv, men når jeg oppdaterte usb-driverne manuelt så fungerte det helt fint.

 

Om du ikke skulle ha det send meg en melding med mail-adressen din så kan jeg sende over de driverne jeg har så kan du prøve med dem.

 

Har Gigabyte hovedkort selv, men det skulle ikke ha noe å si om du har via-chipset selv.

 

 

PS: Fungerer ikke noen usb-enheter i det hele tatt?, f.ex så skulle usb2.0 enheter gitt deg melding om at du har koblet til en høyhastighets enhet på en lavhastighets port.

Om ingen ting fungerer via usb så kan det jo kanskje være noe galt med portene?

Endret av Mawrick
Lenke til kommentar

jeg bruker driverne som er i SP1 (xp). auto-greier

Ingen USB2 enheter funker i det hele tatt, men i "device manager" står det at de "working properly"

 

Jeg sendte kortet til komplett.no og de sa det virket helt fint :(

Endret av adundas
Lenke til kommentar

Veldig synd at du ikke får innspill, har ikke fått noe særlig hjelp jeg heller. Men det jeg lurte på er om det kan være en ide og gå inn på Asus sine sider og oppdatere Biosen? Har lurt på å gjøre det selv, men er litt redd for at det kan ødelegge noe. Har ikke så mye peiling på dette, dessverre. Men hvis det ikke skader, kanskje en ide? Kan det være at du må sjekke koblingen til usb'ene i kortet? At de er korrekt koblet, mener jeg? Nei, ikke vet jeg. Håper på flere innspill selv. Lykke til i alle fall! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Jeg har også problemer med et par USB1 devices (Canon videocam, Canon scanner og Logitec webcam) som ikke vil virke på USB2 porten. Det skjer ingenting når jeg prøver å koble dem til på de portene. De virker derimot utmerket på USB1 porten. Jeg har et Olympus kamera og en Canon skriver som begge er USB1 men som virker på begge typer porter.

 

Jeg har XPPro-SP1 og nyeste bios.

 

Om feilen ligger i USB portene eller i devicene skal jeg la være usagt Men som kjent er jo USB2 bakoverkompatibel så det burde jo funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...