Tfosheim Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 MSI lanserer Radeon X800 PRO MSI har lansert sitt første offisielle ATI-kort - Radeon X800 Pro. Samtidig tilbyr selskapet GeForce 6800 Ultra-kort. Har MSI klart det ingen andre har, og blitt perlevenn med begge de "to store"? Les artikkelen her Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Hadde håpet på noe annet enn et referanse kort fra msi Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Hadde håpet på noe annet enn et referanse kort fra msi Enig, nå har vi sett testene og info om referansekortene på webwide, når kommer kortene direkte fra flere produsenter til testing ? Lenke til kommentar
PapstSkalle Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Jeg hadde håpet på at kjøleren etterhvert også ville dekke minnet som vi skal overklokke... Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Jeg hadde håpet på at kjøleren etterhvert også ville dekke minnet som vi skal overklokke... De nye kortene bruker gdr 3 minne som opererer på mye lavere spening en dagens kort. Derfor blir de ikke så varme, og trenger derfor ikke kjøleribber. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 etter det jeg har lest så ville temperaturen på minnebrikkene faktisk øke viss kjøleren dekket både gpu og minnebrikkene. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) etter det jeg har lest så ville temperaturen på minnebrikkene faktisk øke viss kjøleren dekket både gpu og minnebrikkene. Rart Ok, sperrer altså for at luft skal komme til? Endret 20. mai 2004 av TheDarkListener Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 etter det jeg har lest så ville temperaturen på minnebrikkene faktisk øke viss kjøleren dekket både gpu og minnebrikkene. Rart Ok, sperrer altså for at luft skal komme til? Ribba leder bort varme fra varme ting. Dette gjøres ved at varen fra f.eks GPU spres over hele kjøleribba, slik at det blir størst mulig kontaktflate mot luft. Hvis vi sier at ribba blir 50 grader varm når kortet jobber max og at rambrikkene derimot bare blir 40 grader varme. Hvis vi legger ribba oppå rambrikkene da, vil jo ribba varme opp rambrikkene... Hvis man legger noe varm oppå noe kaldt, så blir det kalde varmere. Er ikke vanskeligere enn det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå