Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Signalstyrke fra trådløst tastatur og mus

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal snart pusse opp hjemme. I den sammenheng tenkte jeg å flytte PCen min ut i et kleskott og legge monitorkabel under gulvet, slik at jeg bare har skjerm i stua. På den måten slipper jeg lyden fra kjøleviftene. Jeg tenkte en bra løsning til dette kunne være trådløst tastatur og mus, men så lurer jeg på om signalene er sterke nok. Det er ikke snakk om mer enn 2-3 meter, men de må å gå gjennom en vegg og en lukket dør.

Jeg lurer også på om Bluetooth er nødvendig for å få til dette. Så vidt jeg kan se er det ikke innebygget i Fujitsu Scaleo PCen min selv om den er nesten helt ny. Betyr det at jeg må ha et ekstra kort?

Ender det kanskje med at jeg må skaffe mus og tastatur med lengre kabler jeg kan legge ned med monitorkabelen? Hadde håpet å slippe det.

Takker på forhånd for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir det ikke varmt for den stakkars pcn din inni et lite kleskott?

Takker for omtanken, men nei. Jeg tror det går bra. Det er en "walk-in"-løsning på omtrent 1x1 meter med høyt under taket, ikke et skap i den forstand.

Ellers høres det jo ut som om det ikke er noe problem. Suverent!

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg skal snart pusse opp hjemme. I den sammenheng tenkte jeg å flytte PCen min ut i et kleskott og legge monitorkabel under gulvet, slik at jeg bare har skjerm i stua. På den måten slipper jeg lyden fra kjøleviftene. Jeg tenkte en bra løsning til dette kunne være trådløst tastatur og mus, men så lurer jeg på om signalene er sterke nok. Det er ikke snakk om mer enn 2-3 meter, men de må å gå gjennom en vegg og en lukket dør.

Jeg lurer også på om Bluetooth er nødvendig for å få til dette. Så vidt jeg kan se er det ikke innebygget i Fujitsu Scaleo PCen min selv om den er nesten helt ny. Betyr det at jeg må ha et ekstra kort?

Ender det kanskje med at jeg må skaffe mus og tastatur med lengre kabler jeg kan legge ned med monitorkabelen? Hadde håpet å slippe det.

Takker på forhånd for alle svar.

Har en sånn løsning selv bare at jeg bruker TV`en som skjerm. Jeg strekte USB kabel med forsterker fra PC til sender på trådløst tastatur/mus og monterte den i taket på stua. Kan bruke tastaturet over hele stua. Tastaturet er btw et logitech cordless desktop optical.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...