Gå til innhold

Boot problemer!

Anbefalte innlegg

Hovedkortet ditt er dødt.

det stemmer nok det ja, desverre..

Må sende tilbake hovedkortet mitt, det blir nok dårlig med garanti siden dette mest sannsynlig er en brukerfeil. Noen som har erfaringer med bytte/garanti i slike tilfeller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, skal pröve og hjelpe deg..

Men en ting som bekymret meg var at cpu'en kommer "opp" når du tar opp kjöleren.

Altså, jeg håper du er sikker på at du har festet den lille "spaken" etter og ha montert CPU..

Spaken som må "festes"

10149.jpg

------------------------------------------------------------------------------------------------

lfthdl.jpg

EDIT: Fikset nytt bilde, skal litt til for og ikke skjönne hva jeg mener..

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar

Ha ha, veldi morosomt..!

Det jeg ville frem til var om at den var ordentlig festet på plassen sin, du skjönner hva jeg mener...

EDIT: Ang. garanti spörsmål kan det jo tenkes (bare kansje, trekker litt på den) at du får noe kostnader dekket, siden det er ASUS HK ;)

(ASUS har som kjent 3 års garanti)

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
ok, nå har jeg:
  • flytta minnebrikker
  • satt på den gamle cpu kjøleren
  • tatt ut alle unødvendige ting, som modem, hdd og vifter(ikke cpuvifta da)
  • resetta cmos

det funker fortsatt ikke. mer og mer tilsier at hk'et mitt er dødt. Men hvorfor lyser den grønne led'n da? skal ikke den fortelle at alt er ok?

skrev i en annen post at CPU'en fulgte med Zalman kjøleren når jeg tar den av, er det fordi kjølepastaen fungerer som "lim" ? :hmm:

takker for alle svar :)

sikker på at du ikke har bøyd pins eller mista noen ? cpu skal ikke rives så lett opp

..

skjedde hos en kompis av meg en pin mangla og noen var bøyd + at cpu ble med ribba opp

sjekk under cpu du

Lenke til kommentar

hmm, først nå oppdaga jeg at to pins er bøyd. :blush:

De er helt ute i kanten, vil det la seg gjøre å bøye dem rett igjen?

Tenkte på å bruke en pinsett, funker det. Sier bare en ting, DOH!!(homer sitat) hvis det var det som gjorde at den ikke boota..

hvorfor så jeg ikke det? :hmm:

Satt i jo et kvarter å sjekka om noen pins var bøyd ffs! (ok, 2 minutter da :p )

det er på øynene man først blir blind altså..

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Husker selv jeg fikk bøyd noen sånne pinner for lenge siden, tror det var når jeg oppgraderte til P100 :)

Men jeg brukte værtfall bare en pinsett og rettet de opp igjen ja. Det fungerte bra.

(Uansett er den jo ødelagt, så det er jo verdt å prøve)

Lenke til kommentar

hadde flaks, det gikk bra.

men WeeR, hva mener du med at "(Uansett er den jo ødelagt, så det er jo verdt å prøve)"

pinnen er vel ikke ødelagt så lenge den ikke har falt av, er den vel?

dessuten, gjør det noe at den ene pinnen er BITTELITT skjeiv? Vi snakker selvfølgelig om 0.02 mm.

edit: forbandet være leif!

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...