SupremeX Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 Hovedkortet ditt er dødt. det stemmer nok det ja, desverre.. Må sende tilbake hovedkortet mitt, det blir nok dårlig med garanti siden dette mest sannsynlig er en brukerfeil. Noen som har erfaringer med bytte/garanti i slike tilfeller? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Hmm, skal pröve og hjelpe deg.. Men en ting som bekymret meg var at cpu'en kommer "opp" når du tar opp kjöleren. Altså, jeg håper du er sikker på at du har festet den lille "spaken" etter og ha montert CPU.. Spaken som må "festes" ------------------------------------------------------------------------------------------------ EDIT: Fikset nytt bilde, skal litt til for og ikke skjönne hva jeg mener.. Endret 22. mai 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 hmm, hvordan tror du jeg får festet kjøleren hvis låsepinnen står opp? Nei, har som sagt sendt det til komplett nå, og bestiller nok et Abit IC7 i en av dagene som kommer nå. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) Ha ha, veldi morosomt..! Det jeg ville frem til var om at den var ordentlig festet på plassen sin, du skjönner hva jeg mener... EDIT: Ang. garanti spörsmål kan det jo tenkes (bare kansje, trekker litt på den) at du får noe kostnader dekket, siden det er ASUS HK (ASUS har som kjent 3 års garanti) Endret 21. mai 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 bare et spm.. er det normalt at cpuen henger etter ribba når du tar den opp? virker nesten som om cpu er dårlig festa.. jeg stusser fortsatt på denne jeg.... Nei, det er ikke normalt, noe er alvorlig galt hvis CPU blir med når du tar av vifta. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Jeg lurer på en ting . Har du byttet til zalman fra en annen kjøler . Jeg har nemlig hatt mye trøbbel med at asus kort ikke gidder å igjenkjenne akseptabel cpu kjøling hvis RPM'en på cpu vifta er lav. (nekter post ) Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 bytta TIL zalman. Men tviler på at det er det du sier, siden jeg prøvde å bytte tilbake til standard kjøler, og det funket like dårlig.. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Hmm, blir morsomt og se hva komplett kommer frem til.. Lenke til kommentar
E.T Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 hmm... hadde akkuratt same problem! da hadde jeg glemt "spaken" som stikkontakten viste... Guide: Spake opp sett CPU på plass Spake ned festet Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Japp, vanlig problem det... Selvfölgelig har man jo "tatt den ned" men om den er festet ordentlig, altså på "klipsen".... Huff a meg som jeg skal le hvis komplett tester det feilfritt... (trött nå) Lenke til kommentar
I_love_AMD64 ^^ Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 ok, nå har jeg: flytta minnebrikker satt på den gamle cpu kjøleren tatt ut alle unødvendige ting, som modem, hdd og vifter(ikke cpuvifta da) resetta cmos det funker fortsatt ikke. mer og mer tilsier at hk'et mitt er dødt. Men hvorfor lyser den grønne led'n da? skal ikke den fortelle at alt er ok? skrev i en annen post at CPU'en fulgte med Zalman kjøleren når jeg tar den av, er det fordi kjølepastaen fungerer som "lim" ? takker for alle svar sikker på at du ikke har bøyd pins eller mista noen ? cpu skal ikke rives så lett opp .. skjedde hos en kompis av meg en pin mangla og noen var bøyd + at cpu ble med ribba opp sjekk under cpu du Lenke til kommentar
I_love_AMD64 ^^ Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 btw... hos han også starta pc`en alle vifter og sånn men cdrom reagerte ikke og han fikk ikke skjerm bilde Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) hmm, først nå oppdaga jeg at to pins er bøyd. De er helt ute i kanten, vil det la seg gjøre å bøye dem rett igjen? Tenkte på å bruke en pinsett, funker det. Sier bare en ting, DOH!!(homer sitat) hvis det var det som gjorde at den ikke boota.. hvorfor så jeg ikke det? Satt i jo et kvarter å sjekka om noen pins var bøyd ffs! (ok, 2 minutter da ) det er på øynene man først blir blind altså.. Endret 23. mai 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 bumper.. heldigvis fikk jeg tak i hovedkortet mitt, det var ikke sendt enda, så jeg må prøve å rette ut de to pins'a på cpu'en. Men hva skal jeg bruke til jobben? skal jeg bruke pinsett eller noe annet lurt? Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Husker selv jeg fikk bøyd noen sånne pinner for lenge siden, tror det var når jeg oppgraderte til P100 Men jeg brukte værtfall bare en pinsett og rettet de opp igjen ja. Det fungerte bra. (Uansett er den jo ødelagt, så det er jo verdt å prøve) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Pinsett og kulepennrør(av metall , uten blekk i selvsagt) tredd på pinnen. Ps! Vær forsiktig , de brekker lett ,kun litt ad gangen . Får du de varmet opp på en måte bedrer det utsiktene for å ungå brekking. Lenke til kommentar
scream Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Er faktisk ganske så normalt at cpu henger fast i ribba , når det er brukt pad og ikke goop første gang......Har opplevd en del nestenulykker på grunn av dette Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) hadde flaks, det gikk bra. men WeeR, hva mener du med at "(Uansett er den jo ødelagt, så det er jo verdt å prøve)" pinnen er vel ikke ødelagt så lenge den ikke har falt av, er den vel? dessuten, gjør det noe at den ene pinnen er BITTELITT skjeiv? Vi snakker selvfølgelig om 0.02 mm. edit: forbandet være leif! Endret 23. mai 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
Børge Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Så lenge alle pinnene treffer godt i hullene i ZIF socketen, skal det normalt ikke være noe problem så lenge festespaken fortsatt fungerer. Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Så.. Statusrapport ved boot-up etter pinoppretting? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå