Gå til innhold

ATI sin 9700Pro verdi ?

Pirka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slenger meg på og er nyskjerrig selv. Er jo bedre enn 9600XT og ligger på samme nivå som 9800, over i tilfeller. 2000 er vel ikke så gal pris, helt ærlig?

2000? da er du optimist ja! får jo 9800pro for 2000 nå jo! du kan kanksje få en 1000-lapp for det...

Lenke til kommentar

Vet ikke hva det nøyaktig er verdt, kommer vel mest ann på kjøper. Solgte nettopp et 9500@9700(pro) kort for 1000 spenn. Mange syns kanskje det var mye. Men kjøper fikk iallefall et mye bedre kort enn 9600 xt. Som koster mer, selv om det er ny pris. Mid end kortene til nvidia og ati har i mine øyne aldri vært verd pengene. 9600 serien og 5700 serien kan ikke spille nye spill i god oppløsning med eyecanys som af og aa på. Derfor ser jeg ikke poenget med de når man får kort som 9800pro for noen få 100lapper mer.

Lenke til kommentar
Slenger meg på og er nyskjerrig selv. Er jo bedre enn 9600XT og ligger på samme nivå som 9800, over i tilfeller. 2000 er vel ikke så gal pris, helt ærlig?

2000? da er du optimist ja! får jo 9800pro for 2000 nå jo! du kan kanksje få en 1000-lapp for det...

Ganske så sant det der! 1500 er det vel verdt?

Lenke til kommentar

Hvis man går ut fra at ett Radeon 9700 Pro er like kjapt som ett FX5900(XT) kort, noe som de fleste benchmarks viser at det er, er det jo ganske enkelt å sjekke ut utsalgsprisen på dette (ca. 1700-1800).

Hvis man selger hardwaren for omtrent halve prisen av nåværende utsalgspris, må vel ca. kr. 1000,- være en bra pris både for selger og kjøper.

Personlig erfaring er at det lønner seg svært sjelden å selge hardware, da spesielt ikke grafikkort og prosessorer. Disse øker i ytelse og synker i pris alt for fort til at det kan svare seg. Har du ikke en PC #2 eller evt. en god venn som trenger ett meget bra DX9 kort som du kan selge det rimelig til?

Lenke til kommentar

For halvannen mnd. siden kjøpte jeg 9700Pro for 1000 kroner. Dette var da et bra kjøp, siden det tross alt er noe raskere enn 9800 NONPRO.

Du får sikkert 1000 kroner for et 9700 Pro i dag også. Kortet henger ikke så langt etter 9800Pro, som igjen koster 700 kroner mer.

Lenke til kommentar
Folk er ekstremt optimistiske i denne tråden. :) Hadde jeg fått 1000 kr for ett 9700 pro hadde jeg jublet..

Et 9700 PRO kort banker et 9600 XT som koster rundt 1500,-. Og du ville jublet om du fikk 1000,- for 9700 PRO kortet?

xt kortene er en dårlig sammenligning etter mitt syn :) Kjøper du ett nytt 9800 pro til 18-1900 spenn er det ett bedre kort som er helt nytt i pakke med garanti, eventuell bundle osv.

Kortet er brukt, det reduserer prisen endel som vi alle vet og når det i tillegg yter litt dårligere enn overnevnte så er det vel naturlig at kortet ligger på en 8-900 kr etter mitt syn. Jeg kjøpte nettopp ett brukt 9800 pro i esken, med alt tilbehør uåpnet for 1200 kr. Syns det var en helt ok pris.

Når det er sagt er bruktmarkedet latterlig overpriset etter min mening. Folk bør jo innse at er det noe som raser raskt i pris er det maskinvare.

:edit skrivefeil

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Ganske så sant det der! 1500 er det vel verdt?

Synes ikke det er verdt 1500 en gang, kanskje 1000 kroner MAX.

Lenke til kommentar
Folk er ekstremt optimistiske i denne tråden. :) Hadde jeg fått 1000 kr for ett 9700 pro hadde jeg jublet..

Et 9700 PRO kort banker et 9600 XT som koster rundt 1500,-. Og du ville jublet om du fikk 1000,- for 9700 PRO kortet?

xt kortene er en dårlig sammenligning etter mitt syn :) Kjøper du ett nytt 9800 pro til 18-1900 spenn er det ett bedre kort som er helt nytt i pakke med garanti, eventuell bundle osv.

Kortet er brukt, det reduserer prisen endel som vi alle vet og når det i tillegg yter litt dårligere enn overnevnte så er det vel naturlig at kortet ligger på en 8-900 kr etter mitt syn. Jeg kjøpte nettopp ett brukt 9800 pro i esken, med alt tilbehør uåpnet for 1200 kr. Syns det var en helt ok pris.

Når det er sagt er bruktmarkedet latterlig overpriset etter min mening. Folk bør jo innse at er det noe som raser raskt i pris er det maskinvare.

Du sier at:"Når det er sagt er bruktmarkedet latterlig overpriset etter min mening. Folk bør jo innse at er det noe som raser raskt i pris er det maskinvare."

Det er jo din egen mening...er alltids fjolls og folk som trenger penger som selger til spott pris, men om markedet sier at en ting er verdt ca 1000kr og de fleste selger til den prisen så er produktet verdt nettopp 1000kr.

Sånn er det med alt, marked og etterspørsel bestemmer.

:yes:

Maskinvar går ned i pris ja, men produktet kan fortsatt ha garanti, og har du hørt om mange cpuer eller skjermkort som tar kvelden etter et par år(bortsett fra ved ekstremklokking og vmod etc)? Neppe, det er veldig skjelden problemer med hw, nettopp fordi det er så dyrt i inkjøp så er kvaliteten som oftest på topp, det eneste som garantert ryker etter en stund er bevegelige deler som vifter, hardisker etc..I tillegg så vil en som har ca 1000kr og kjøper et 9700pro få mye mer for pengene enn å kjøpe et nytt kort for den prisen, 9700 serien er i tillegg utfasa og derfor bare mulig å få tak i brukt.

Fianal word, så lenge kortet er i god stand så er det verdt 1000kr. Du får ikke noe bedre for den prisen, om du ikke møter folkene jeg nevnte innledningsvis.

Lenke til kommentar

heilt enig med deg der :yes: maks 1000kr...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...