BolleKalle Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Har pleid og hatt en rask boot av windows, men i det siste har pc'n begynt å ta en "pause" på velkomstskjermen i xp og ikonene bruker lang tid å på dukke opp, men alle programmer starter med en gang hvis jeg åpner dem fra startmenyen. OS disken er defragmentert. Har noen noe forslag for hva som kan være galt? Maskina henger på velkomstskjermen i 10-15 sek, uten at jeg ser disken jobbe. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Har du sett i eventloggen etter røde kryss ? "Problemet" kan forsvinne om du kjører bootvis (søke på google), den defragmenterer oppstartsfiler Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 Hva er eventlogg? Skal prøve bootvis nå. Den henger sannelig i over 1 min og gjør ingenting i XP! (mens jeg fortsatt har full kontroll over programmer) Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 høyreklikk min datamaskine -> behandle -> hendelseslogg (tror jeg det var på norsk) Det er en logg som inneholder "alt" som skjer på din maskin, f.eks når ett program krasjer. Sjekk for røde kryss, og post her (helst skjermdump) Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) hadde lignende problem med Norton Antivirus som prøvde å komme på nett før nettet var "kobla til" i XP. er det noe slikt? Endret 20. mai 2004 av Rascal Lenke til kommentar
stalemate Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Har du gjort endringer i nettverksoppsettet i det siste da? Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Bruker fast ip på nettverkskortet (med telenor adsl) Hvis jeg ikke bruker det er XP uten respons i minst ett minutt ved oppstart, men det er en annen sak. Det er vel pga dns søk eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå