mobil_brukeren Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hei.. I det siste har jeg begynt og hørt på norsk rap synes det er jævelig bra.. Men jeg vet ikke om så mange norske rappe grupper,men elelr damer vet du om noen? de jeg vet om er: Apollo Spetakkel Diaz Gatas Parlament Norsk Kultur Dirty Oppland Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Klovner i Kamp Equicez Freakshow Tungtvann Av disse er Klovner i Kamp klart best... Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) Liste over bra norsk rap: -- -- -- -- -- -- Sånn, det var vel det hele tror jeg. Endret 20. mai 2004 av dostojevski Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Vet ikke om noen som ikke er nevnt, men anbefaler dostojevskis forslag på det varmeste. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Klovner i KampEquicez Freakshow Tungtvann Av disse er Klovner i Kamp klart best... Stemmer, men Tungtvann er heller ikke dårlige da. Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) Dårlig Hårdag ..men KiK er kremen av norsk hip hop EDIT: Glemte seff av Oral Bee Endret 20. mai 2004 av Rippo Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) hahahahaha... "Klovner i Kamp er kremen av Norsk Rap"... De gikk ut på dato i for 3 år siden... Da har dere serriøst ikke hørt mye... Equicez er bra... Tungtvann er fælt.. Gatas Parlament er greit, men blir litt for simpelt etter min smak... samme gjelder forsåvidt Apollo og Diaz også... Det eneste gutta i Spetakkel kan er å flowe tekstene fett, men tekstene er wacke... Dirty Oppland Vet du hvor mange som er med i Dirty Oppland? Vedder på at du ikke har hørt 1/3 av dem engang.. Norges beste rappere etter min mening: (med et par linker til låter og film): - Bad Spit - [Markspist] - [Bounce Bitch] - D-Wize - [Battle mot Nils m/skills på 2xH] - Grotesque - Nils m/skills - [Hva F*** Er Det Med Festen] - [Battle mot D-Wize på 2xH] - Thugs Bunny/Skurke Sprett - Frostbyte - F.em-One - Onkl P og Jaa9 - [Hva F*** Er Det Med Festen] - Definite sjekk dem ut! Endret 20. mai 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 S rocker, P rocker, osv, ikke sant? Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 - Nils m/skills - [Hva F*** Er Det Med Festen] - [Battle mot D-Wize på 2xH] Han hadde live konsert på skolen vår, men han ble satt litt i skyggen av den beatbox-fyren Ellers synes jeg Skranglebein er bra, de hadde konsert på skolen vår sammen med han beatbox fyren og Nils m/SKills. Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Dere har ikke nevnt Side Brok (1,2,3, fyre) og Fremmed Rase (Råne) Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 A-team er jo de tøffeste, da. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) Side Brok Endret 20. mai 2004 av ptv- Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 hahahahaha... "Klovner i Kamp er kremen av Norsk Rap"... De gikk ut på dato i for 3 år siden... Da har dere serriøst ikke hørt mye... Equicez er bra... Tungtvann er fælt.. Gatas Parlament er greit, men blir litt for simpelt etter min smak... samme gjelder forsåvidt Apollo og Diaz også... Det eneste gutta i Spetakkel kan er å flowe tekstene fett, men tekstene er wacke... Dirty Oppland Vet du hvor mange som er med i Dirty Oppland? Vedder på at du ikke har hørt 1/3 av dem engang.. KiK's "nye" album (har jo vært ute en stund) er møe bra... Tok en stund før jeg begynte å like det, men etterpå... Damn, boys with skills... Bjølsen Hospital var jo genialt også. Om de er kremen kan vel diskuteres, men de er hvertfall i toppsjiktet. Tungtvann er ikke BRA, men de er heller ikke fæle! GP er det så som så med. De har gode tekster og flere av beatsene er bra, men de når ikke helt opp. Litt for simpelt innimellom. Spetakkel-gutta har mad-skills! Hør bror, den er bra. Resten av albumet er bra d også, hvis du ikke tenker så mye på teksten, men heller liker mad-flow og frekke beats. Tekstene er bra de også, hvis du ser på livet som Spetakkel ser på det... Apollo og Diaz er også bra, men det blir litt mye "jeg drikker meg drita hver dag, og drar flere damer enn du noen gang kommer til å hilse på"- opplegg... Dirty Oppland-crewet består av 12-13 stk! De fleste er bra. Mad-skills og mad-flow... Bønder med huset fullt av hagler Jaa9 og OnklP er helt klart best. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) De er 14 stk.. Det er umulig å oppspore noe som helst materiale fra halvparten av dem så jeg skjønner ikke hvordan folk (du) kan si at de fleste er bra når folk (du) ikke har hørt halvparten av dem engang... hehe Onkl P og Jaa9 er uten tvil klart best... på alt.. tekst, flyt.. osv.. De har noen andre også som flyter greit men de blir outshina på teksten.. Defekt og Sjakkmats er vel de nest beste i DO etter min mening.. Klovner utifra mine synspunkter: - Altfor simple tekster (Spesielt rima) - Veldig A4-flow - ofte kjedelig produksjon (selvom en og annen beat er bangers) OverHypa, rettogslett fordi de var de første som gikk ordentlig kommerst med rap på norsk... Klovner er vel de som har utvikla seg minst i sin levetid... Hørte på dem for 3 år siden og sånt.. Men det vvar fordi de var omtrent det eneste alternativet innen Norsk Rap da.... etterhvert så har det kommet fram flere folk som har vist seg å være bedre og utvikla seg... og Klovner som hadde suksess for 3 år siden tror de kan gjøre de samme greiene fortsatt for å opprettholde suksessen... Det går til et visst plan... men snart sier det stopp... Onkl P og Jaa9 solgte jo mer av sin "Bondegramatikk" Mixtape som ikke var ute på noe plateselskap, enn hva klovner gjorde med sitt album "Kunsten Å Fortelle"... Det sier nok syns jeg... Endret 20. mai 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå