Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele brebånd med Jensen switch

Anbefalte innlegg

Skal dele bredbåndforbindelse fra NextGenTel med en annen.

Har kjøpt en Jensen switch som har 5 kontakter, ingen merket spesielt med inn- eller utgang.

1. Er det bare å koble ruteren rett til en av kontaktene på switchen, og deretter PC'ene våre til switchen, så finner den (switchen) selv ut hvor trafikken skal gå?

Skjønner ikke helt de to mini-sidene med medfølgende dokumentasjon.

2. Vil PC-ene være fullstendig uavhengige av hverandre (det sa selgeren), altså ikke i nettverk, slik at det ikke er noen forbindelse mellom disse to?

3. Har et Asus P4S 533 hovedkort med en LAN kontakt. Vil jeg med dette og WinXP bare kunne koble meg på switchen uten noen spesiell konfigurering av IP-adresser osv osv, så er det bare å surfe som en gal mann (eller normal)?

Håper noen har et hyggelig svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ja i utgangspunktet.. Jeg kjenner en kompis som har NGT og jensen switch. Tilfeldig hvor du plugger inn, switchen skal fikse dette selv =)

2. De kan jo settes opp sammen i nettverk, og de befinner seg jo på samme nettverk med mindre du stenger dem fra hverandre med brannmurer etc. :)

3. Surf som en gal mann ;)

Lenke til kommentar

Takk for svar. Så det vil altså bli en forbindelse mellom PC-ene? Da har i såfall selgeren lurt meg. Poenget var jo nemlig at PC-ene ikke skulle ha tilgang til hverandre, uten å måtte gjøre noe spesielt. Men er en brannmur sikkert nok, og kan man spore den andre PC'ens IP-adresse og så forhindre at den får tilgang til min PC og omvendt?

Lenke til kommentar
Takk for svar. Så det vil altså bli en forbindelse mellom PC-ene? Da har i såfall selgeren lurt meg. Poenget var jo nemlig at PC-ene ikke skulle ha tilgang til hverandre, uten å måtte gjøre noe spesielt.

Han har neppe lurt deg men han har sikkert ikke helt forstått hva du snakket om.

Skal dere ha det helt separat så må dere nok bestille hver deres NGT, men hva er du redd for hvis du kjører en brannmur på maskinen?

Lenke til kommentar
Takk for svar.  Så det vil altså bli en forbindelse mellom PC-ene?  Da har i såfall selgeren lurt meg.  Poenget var jo nemlig at PC-ene ikke skulle ha tilgang til hverandre, uten å måtte gjøre noe spesielt.

Kjøp hver sin NGT ja... :wee:

Mulig jeg misforstod litt i går, men om du skal dele på en internett tilkobling vil du jo være på samme nettverk :D

Endret av Star
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...