Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Rover - grei førstebil?

Anbefalte innlegg

Hei sveis godtfolk!

Kom i dag over en Rover 416si da jeg var ute på tur. Fyller 18 om ikke så alt for lenge, og lappen ser ut til å være no prob i følge kjørelæreren min. Må derfor ha en førstebil, fordi ingen i familien har bil.

1. Bilen må ikke være stygg (as in 240, for eksempel), men trenger ikke å være noen superpro heftig bil. Fornuft er ordet.

2. Bensinforbruk og forsikring bør være innenfor rimelighetens grenser.

3. Pris kan ligge opp mot 100k for den rette bilen, men da skal jeg finne gullegget. Ser helst for meg å bruke 25-50k, inkl reg.

4. Jeg har en fetish for ekstrautstyr som elektrisk dilldall, soltak, ABS osv osv.

5. Driftsikkerhet er å foretrekke, i allefall på litt dyrere biler.

6. For å oppsummere : jeg skal ha alt med bilen selv, og den bør derfor være fornuftig. Trenger ikke å være overdimensjonert eller underdimensjonert verken i størrelse eller motor.

Bilen jeg kom over i dag er en Rover 416si. Lakken er strøkent pen, ikke antydning til rust i hjulbuene (fikk ikke sett under). Soltak, elektriske vinduer, 5-trinns manuell kasse, skivebremser på alle hjul. Ikke synlige bulker eller skader, bortsett fra at frontruta har en sprekk helt nederst, som ikke er til sjenanse under kjøring. 1996 modell, gått 100.000 km, 39.000 kr på lappen som hang i.

Skal få tatt noen bilder til fredag, tror jeg. Vad tycks? Andre biler jeg har tenkt på er Honda Civic (kan evt legge i noen lapper for å få kvalitet), Toyota generalt, Volvo 460 og diverse andre ting. Har også sett meg ut noen Stratuser, men har slått dem fra meg; det blir for dyrt i forhold til kvaliteten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tipper at Rover er et h*****e å skaffe deler til.

Mulig at jeg tar feil.

Trur ikkje det er eit kjempeproblem, det er vel bunn og grunn ein fjerdegenerasjons Honda Civic. Så kvaliteten skulle og vere grei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...