Gå til innhold

regne ut motstand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må vite hvor mye strøm det går for å kunne regne ut det nøyaktig.

Men vi kan jo anta at den trekker 20 mA. Vi bruker Ohm's lov: (6.4 - 5)V / 0.02A = 70 ohm. Du finner nok ikke en 70 ohm motstand, men du bruker det nærmeste.

Lenke til kommentar
Formelen er feil... Det må vite er hvor stor spenning det er over dioden (vanligvis 1,2V) og strømmen. Altså: 6.4V-Udiode=Uresistans  Uresistans/Strømmen= Motstanden du er ute etter...

kan du prøve og forklare med eksempler, (slik som hårek) dioden sin volt = 5 VDC, Amper=8,6mA

Lenke til kommentar
takker for svar, men jeg finner ingen motstander på elfa, noen som kan vere så snill og gi meg en søt liten link??

Her: http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/2012484.htm :)

Du kan bruke 60-713-77 eller 60-713-69 ;)

takker for den søte lille linken :)

men må du kjøpe 100 stykk om gangen eller er det kun og bestille 1 og så får du 1?

Det aner jeg ikke du... er ikke så veldig inne i webshopen til elfa :)

Det går å kjøpe bare en. Prisene blir oppgitt i 100 fordi det da er enklere å se hvor mye man får i kvantumsrabatt. En vill da koste 219/100 altså 2,19 for en.

Lenke til kommentar
takker for svar, men jeg finner ingen motstander på elfa, noen som kan vere så snill og gi meg en søt liten link??

Her: http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/2012484.htm :)

Du kan bruke 60-713-77 eller 60-713-69 ;)

takker for den søte lille linken :)

men må du kjøpe 100 stykk om gangen eller er det kun og bestille 1 og så får du 1?

Det aner jeg ikke du... er ikke så veldig inne i webshopen til elfa :)

Det går å kjøpe bare en. Prisene blir oppgitt i 100 fordi det da er enklere å se hvor mye man får i kvantumsrabatt. En vill da koste 219/100 altså 2,19 for en.

MagE skriver dette:

tusen takk,jeg nesten litt redd først, men tusen takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...