Gå til innhold

Modding av skrivebord :D

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg tenkte jeg skulle modde skrivebordet mitt jeg :p etter at jeg så Denne siden

"Sånn vil jeg også ha !!!!" tenkte jeg

Men hvordan gjør man det :blush: ?

Så en annen post her og han skulle bruke en PSU til strøm forsyning, men hva er det jeg trenger og hva er det jeg må gjøre ?

Er det samme ossen strømstyrke neon lysene får ?

PS: Jeg har ikke peiling på elektronikk og har veldig lyst til å lære litt, så dette spørsmålet er kansje litt dumt :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

INVERTEREN trenger 12 Volt --, som omformes til ca 500V ~

Gul ledning på molexkontaktene på en vanlig pc-PSU gir 12 volt, men du kan også bruke en annen PSU som gir 12 volt.. (katoder bruker nesten ikke strøm, så du kan ha ganske mange invertere på et par Ampere...)

Nå ble du sikkert ike no klokere, for dette visste du sikkert frafør :p

Lenke til kommentar

Hehe .. nei nå vet jeg litt mer ... men ikke nok enda :)

Hvilken annen strøm forsyning kan jeg bruke da ? ( som kansje er billigere også )

Og hva trenger jeg i det hele tatt og hvordan kobler jeg alt dette sammen :blush:

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

dette trenger du: 1 strømmforsyning, den har mer enn nokk 12v til sikkert 50 katoder og enda mer. 50 katoder 25 invertere.

eventuelt kan du da en kable og legge ut fra pcen din, det har jeg gjort med en tp skjøter som jeg splittet, så hadde jeg 2 tp kontakter og så la jeg 3 ledere til jord (svart) 3 ledere til 12v (gul) 2 til 5v (rød) så legger du tp til der du vil ha katode, eller vifter eller hva f. så bruker du den andre delen av tpskjøteren til k0ntakt i andre enden..

Lenke til kommentar

1. Som strømforsyning trenger du A. En gammel (samme hvor gammel, bare den gir 12 volt) PSU til pc eller B. en annen 12 Volt LIKESPENNING strømforsyning..

2. Du setter da 12 volt på Plusspolen på inverteren (gul ledning på psu fra pc), og 0V (null volt, nøytral) på den andre.

3. Koble til katoder på inverteren.

4. Sett katodene overalt og nyt lyset!! :p

Hvis du går på elektro så kan du sikkert "låne" en strømforsyninga derfra :p (nei, jeg oppfordrer ikke til å stjele, men "låne" :p )

Eller du kan bygge en selv..

Eller kjøpe et byggesett/ferdigsett på elfa eller no...

"there`s no END of the possibility" :p

Lenke til kommentar

kan litt om elektronikk. vil prøve jeg :p

får meg ikke en karamell vis jeg ikke har kobla det til da og har ikke tenkt og ta inni der når strømmen er på. har fått 230v to ganger og det er ikke godt ass. svimte nesten av å sånt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...