fflex Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Når broren min skal åpne diverse progs og lignende, så kommer det opp en boks der du kan velge bruker: han sin og admin. Og en boks der du kan huke av noe med å beskytte datamaskinen.... Noen som vet hva dette kommer av? Han har lagt inn Spybot, ad aware...kan det være noen av de som gjør det? Takk for svar Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Er det alle programmer som du skal starte ? Har du mulighet til å poste ett skjermdump av det ? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Hei! Jeg må vel få lagt ut bilde på nettet for å få det til å fungere her? Ja det gjelder for alt egentlig, f.eks winamp, media player, nero + + + Det er bilde av en nøkkel oppe i venstre hjørne. "Hvilken brukerkonto vil du bruke til å kjøre dette programmet?" Så kan jeg huke av at jeg vil beskytte datamaskinen mot uautorisert programaktivitet. Alt.1 "Gjeldende bruker" Alt.2 "følgende bruker" - der står "administrator" som default.. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Virker som runas tjenesten har gått amokk.. (gjør at du kan kjøre programmer som administrator fra begrensede brukerkontoer) Vanligvis får man den muligheten om man holder shift knappen inne, og høyreklikker på ett program. Det er ikke noen som har trykket litt vel mye på noe ? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 hehe, det er broren min på 14 år som har dette "problemet". Så det er fullt mulig at han har trykket litt vel mye.. Men har du en anelse om hvordan jeg fikser dette? eller er en formatering eneste utvei? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Det skal nok la seg gjøre uten formatering, gi meg litt tid, så skal jeg ordne det EDIT: Har du prøvd å krysse av boksen der det står "beskytt.....", og trykket ok ? Endret 19. mai 2004 av ronnyaa Lenke til kommentar
fflex Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 takker, så forresten din windows guide. Fikk endelig sletta det gamle plagsomme msn Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Egenskaper snarvei -> avansert (under snarvei) -> Fjern krysset under "run with different credentials" (kan ikke norsk lengre, så jeg er usikker på hva det blir der) Lenke til kommentar
fflex Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Hei! Det var ikke huket av på det alternativet da....*hva er det han har gjort egentlig?* Og det gjelder visst ikke bare snarveier... Har aldri vært borte i akkurat det der ass...hehe Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Start -> run -> services.msc Finn secondary logon, egenskaper, disable (den tjenesten kreves for at runas skal fungere) Prøv det Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Den skjermen kan komme opp hvis han har en bruker med begrensede rettigheter (medlem i "users" e.l.). Kjører selv som en "vanlig" bruker på min egen PC og det er noen programmer som krever admin-rettigheter for å virke. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 Hei! Tusen takk for hjelpen, men det funket ikke det heller... det med services.msc Han er registrert som administrator, så alt burde funke sånn sett også. Det var ikke sånn for 2 dager siden, skjedde faktisk ganske plutselig.. Men jeg tror han må formatere snart uansett, Media playern hans er ikke stabil engang...sånn går det når det eneste han kan er å game CS! Men hadde vært digg å funnet ut hva dette er da... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Har lett en god del etter akkurat dette problemet, irriterer meg litt siden jeg ikke har funnet ut av det. Det er ikke konfigurert noe med musen slik at når du venstreklikker så det den egentlig gjør er å : holde inne shift knappe og høyreklikke ? Har prøvd med det meste av glupe søkeord som jeg har kommet på for å finne ut av det, uten resultat, desverre... Lenke til kommentar
fflex Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 nei det er ikke noen innstillinger med musa som gjør dette... men som sagt, takker veldig for hjelpen....flott at noen gidder å ta seg tiden til det . Vet ikke hva jeg skal gjøre med det, jeg tror jeg bare må formatere pcn hans, vil være det greieste tror jeg. Pcn hans blir nemlig ustabil sånn omtrent annenhver uke, hehe. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Om han lager mye rot på pc'n kan du bruke f.eks norton ghost til å lage ett image, så får du ihvertfall kjørt det fort tilbake.. Har du forresten prøvd å gjennopprette til ett tidligere restore point ? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 hei, nå har jeg bare formatert pcn hans. Nå funker alt som det skal... hehe, men bare vent om 2 uker er det noe annet Lenke til kommentar
fflex Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Har nå funnet ut at det var et program som heter "TuneUp Utilities 2004" som forsårsaket dette. Ved å slette noen "viktige" reg.filer så kom denne meldingen opp...Jeg bare tok restore på de slettede filene og da funker det igjen. Jeg fant dette ut da jeg fikk det samme problemet selv, i går. Så da vet dere det, kan kanskje hjelpe andre som bruker dette prog... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå