Gå til innhold

Skal til USA, hva er billig å kjøpe der?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OT:

01 juli reiser jeg igjen i en HEL måned vekk i fra dette fordømte kalde triste landet :)

:hmm:

Sommeren er jo den desidert beste tiden her i Norge!?Kaldt og trist? Hvis man skal reise til varmere strøk må jo dette være den dummeste tiden å reise. Er da mye bedre å reise bort i Januar/Februar? Da kan man snakke om kaldt og trist.

Men tilbake til saken: Personlig pleier jeg å kjøpe DVD'er og evt. spill når jeg er der. Dersom jeg kikker litt rundt i butikkene finner jeg alltid noen skikkelige røverkjøp og ofte finner jeg "special-editions" som det er vanskelig å få tak i her borte. Men stort sett ALT finner du billigere i USA. Sist jeg var der var jeg også innom "Home Depot" for å kjøpe noen Dremel deler, og prisen på feks. baderoms utstyr var til å gråte av sammenlignet med Norge. Dessverre er det dog lite praktisk å drasse med seg en Vask og Dass i kofferten :lol:

Lenke til kommentar
Har akkurat bestilt paintballutstyr til 400$ fra E-Bay, mye billigere en norske webshops, hvor mye toll må jeg betale eller må jeg betale toll?

Kommer vel an på hvem som frakter stæsjet. Jeg bestilte fra xtremez.com, og da fikk jeg regning fra UPS på ordretotal (uten frakt)$ * ~7 * 0.24 + 100. Dvs. at det ble litt over 24% moms, siden UPS tok 100 i gebyr. Men jeg sparte uansett noen tusen :D

Tippmann A-5 med flatline løp er det råeste forresten :w00t:

Lenke til kommentar
Ang. paintball, jeg kjøpte ett Tippmann 98 Custom sett med 12oz tank, maske, hopper etc... + 1000 ball hos Warped Sportz i "downtown" Los Angeles for den nette sum av 1600 kroner :devil:

Hehe.. Ja der kan du se. Det er like mye som en 98 Custom koster alene i Norge.

Lenke til kommentar
De fleste steder krevet at du venter i noen dager + de tar en bakgrunnsjekk. Dermed får du ikke kjøpt våpen når du kommer fra utlandet.

Sett Simpsons-episoden anyone?

Ekspeditøren: "The background check says: Jail-time, attacking the President, been in lunatic asylum etc etc..."

Homer: "Oh does that mean I don't get to buy anything?"

Ekspeditøren: "Næh, don't worry, it only limits you to three handguns or less"

Homer: "WOOHOOO!!!!"

Lenke til kommentar
De fleste steder krevet at du venter i noen dager + de tar en bakgrunnsjekk. Dermed får du ikke kjøpt våpen når du kommer fra utlandet.

Sett Simpsons-episoden anyone?

Ekspeditøren: "The background check says: Jail-time, attacking the President, been in lunatic asylum etc etc..."

Homer: "Oh does that mean I don't get to buy anything?"

Ekspeditøren: "Næh, don't worry, it only limits you to three handguns or less"

Homer: "WOOHOOO!!!!"

Husk at det er en tegneserie. Men tøft om det hadde vært sånn i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...