Gå til innhold

Skal til USA, hva er billig å kjøpe der?


Anbefalte innlegg

Utstyr fra Apple, dvs PCer, MP3 spillere etc er endel billigere, men ikke grapsebillig :) Generelt ferdigbygde produkter er billige, dog mest pga man har veldig lav eller ingen moms på varer i USA(kommer an på delstat). HDer, CPUer etc er såpass presset i Norge på pris at jeg tror faktisk ikke det er noe å tjene, kanskje bortsett fra på de aller dyreste f.eks A64 FX og P4 EE. Billige datakomponenter kan du derimot plukke opp i Asia, blant annet er Malaysia ett bra land for slike ting. Dog bør du sjekke prisene her hjemme først, blant annet var HDer faktisk dyrere der enn her da jeg var der, mens blant annet RAM, CPUer(Intel er grisebillige pga de produserer i Malaysia) og en rekke andre saker var billig. Her var faktisk Mac billigere enn jeg har sett noen sted før og etter.. OG det i en "offisiell" Apple butikk.

 

Som andre sa er USA er bra på fritid/sportsutstyr mht pris, inkludert klær. For oss som er "aktive" syklister er USA ett drømmeland, en High-end sykkel fra f.eks Trek sparer man fint 10k på der i forhold til Norge og kanskje enda mer nå med dagens dollar. Samme gjelder deler til High-end sykler, skal man kjøpe inn stort eller ny sykkel kan man fint forsvare en flytur til New York... Dersom man slipper unna tollen hjemme da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

klær og parfyme - D&G - Armani

solbriller - (anbefales)

silhouette

 

mp3 spillere er ganske grei, ipod f.eks.

 

jeg hadde hvertfall satset mest på harddiskbaserte mp3 spillere og lignende, pleier å være mye mer kurant pris i forhold til i norge.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Smaa saker som mus og tastatur er veldig billig. Kjopte meg en bra microsoft traadlos til halv pris og det var paa radioshack. Ipod minien min var ogsaa billig, mye billigere enn den kommer til aa vaere i norge naar jeg kommer hjem. Kommer til aa reise gjennom malaysia paa veien hjem ogsaa, saa dette blir bra :D

Lenke til kommentar
Smaa saker som mus og tastatur er veldig billig. Kjopte meg en bra microsoft traadlos til halv pris og det var paa radioshack. Ipod minien min var ogsaa billig, mye billigere enn den kommer til aa vaere i norge naar jeg kommer hjem. Kommer til aa reise gjennom malaysia paa veien hjem ogsaa, saa dette blir bra :D

så var det at du må skrive uten æ,ø,å. (uten å trykke flere knapper), så tastatur er å foretrekke å kjøpe i Norge (etter min mening hverfall)

Lenke til kommentar

Jeg reiser til USA hvert år i 1 mnd. Dama sine foreldre bor der (Florida) tidligere Houston. Jeg handler digital kamera hvert år :-) kjøper det på web med kreditt kort og sparer litt over 2000 kroner. menne du må ha adresse i USA for å handle med kreditt kort på slike web shoper :( Ellers så er det mye billig dvdr plater, elektriske ting generelt er billig synes nå jeg. Spørs bare hvor du går hen. Circuit city har mange gode priser. SAMS Club som er noe alla Tybring gjedde, Det er billig det :) men du må ha id kort på at du er selvstendig nærings drivende for å komme inn. Klær som nevnt tidligere er svin billige. spesielt på div Outlets. 01 juli reiser jeg igjen i en HEL måned vekk i fra dette fordømte kalde triste landet :)

Lenke til kommentar
Våpen er billig og veldig greit å få tak i.

 

Legg det i innsjekket bagasje og ikke håndbagasje.

De fleste steder krevet at du venter i noen dager + de tar en bakgrunnsjekk. Dermed får du ikke kjøpt våpen når du kommer fra utlandet.

Vell, våpen får du kjøpt på gateboder med engang der borte.

Uteliggere og andre som ikke har det fult så bra får kjøpt våpen med engang, selv om man kan se i øyne på dem at de kommer til å skyte noen med det :w00t:

Lenke til kommentar
Våpen er billig og veldig greit å få tak i.

 

Legg det i innsjekket bagasje og ikke håndbagasje.

De fleste steder krevet at du venter i noen dager + de tar en bakgrunnsjekk. Dermed får du ikke kjøpt våpen når du kommer fra utlandet.

Vell, våpen får du kjøpt på gateboder med engang der borte.

Uteliggere og andre som ikke har det fult så bra får kjøpt våpen med engang, selv om man kan se i øyne på dem at de kommer til å skyte noen med det :w00t:

Tror du har sett litt for mange filmer ;)

Lenke til kommentar
om BDD tar en titt her så kan han forklare :roll:

Her er jeg!

 

Joda, mye billig i statene. Leide en feit bil og kjørte rundt sammen med dama i 17 dager.

F.eks. elektroniske duppeditter som musikkavspillere, GPS, digitalkamera (spesielt videokamera) osv er billig, men ikke vanlig hardware som f.eks. skjermkort. Prisene jeg så på hardware var generelt ca 10% under norske, og det er ingenting i forhold til servicen i norske sjapper hvis du får problemer.

Forskjellene i lysnettene til Norge og USA er ikke noe problem da et adapter koster under en hundrelapp der.

 

Merkeklær er sykt billige på slike "outlet malls" som sagt lenger oppe her^^

Kjøpte vel klær for rundt 3000kr når jeg var der, noe som var ca 1/4 av norsk pris. Dama brukte enda mer.

Alle store merker har egne slike butikker der.

 

Radioshack var også en morsom butikk (stooor kjede). Krysning mellom Clas og Elkjøp. Kjempegreier.

 

Spis ute når du er der! Ikke så billig som "syden", men langt under norske restaurantpriser de fleste steder. Mye god mat med mye godt fett :roll:

 

 

PS. Jeg så Ruud van Nistelrooy på Newark Airport :p Han var vel på ferie...

Lenke til kommentar

Som anbefalt over her!!! Musikkinstrumenter er langt billigere der! Norske musikk instrument importører er veldig griske og tar seg en fortjeneste som er hinsides syk. Akkurat som de som importerer merkeklær her i landet. De vet at de fleste nordmenn har mye penger derfor setter de også opp prisene.

Lenke til kommentar
Hva burde jeg kjøpe med fra USA..hva er det som er mest prisgunstig i forhold til her hjemme?
  • Vannpipe
  • Frukttobakk
  • Biler
  • Bensin
  • Alt merket % VOL (Sett at du er 21 og kan kjøpe det)
  • Ta lappen (Ikke bruk for hjemme, men digg å ta den i USA. Stygglett hvis du kan kjøre bil)
  • Fuktige kvelder på byen
  • Så og si alt bortsett fra sykehusbesøk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...