Jannis-15 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 hei. jeg har noen MP3 og noen MIDI sanger jeg ønsker å ha som bakgrunnsmusikk på hjemmesiden min. jeg fikk til film, mne ikke bare lyd. noen som vet hva jeg skal gjøre for å få det til? jeg bruker forresten frontpage 2000. ja, jeg vet det ikke er noe spesielt bra. men jeg kan ikke HTML koding og alt det der.. jeg har søkt etter dette, men har ikke funnet noe. om dette har vært oppe før, hadde det vært fint om dere eventuelt kunne gitt meg en link. takk. Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Foreslår at posten blir flyttet til Web-Design. Edit: Look at this Endret 19. mai 2004 av Flanger Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Page Properties og der finner du vel Background sound. Men det veldig irriterende å komme på en side med musikk, bare ha det i bakhodet Lenke til kommentar
Keworkian Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Med mindre dette er en band side eller.no, så vil jeg råde deg på det aller sterkeste å ikke legge musikk på sidene, må være noe av d mest irriterende som finnes. (Glad opera har en funksjon som disable'r musikk på sider) Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Henger meg på de andre kritikeren her, bakgrunnsmusikk er sinnsykt irriterende Lenke til kommentar
mav0 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Jeg husker ikke hvor i Frontpage det er siden jeg har gått over til notepad for lenge siden, men hvis du absolutt skal ha lyd på siden bør du ha en knapp som leseren kan skru av/på musikken med =) Ellers blir det fryktelig irriterende! Endret 19. mai 2004 av mav0 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 men hvis du absolutt skal ha lyd på siden bør du ha en knapp som leseren kan skru av/på musikken med =) Helst med musikken AV som standard. Vil folk ha musikk, får de slå den på selv. Tror ikke det finnes noe mer irriterende enn uønsket musikk når man surfer rundt. Innholdet kan være knakende bra, men hører jeg et knyst fra siden, er det Ctrl+w (eller mouse2+L-bevegelse). Og jeg er ikke alene.. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Kaster meg på jeg også. Musikk på websider er fy spør du meg, men opp til deg. Om du fortsatt ønsker å ha bakgrunnsmusikk så bør du minst ha en knapp vhor man kan skru av musikken. Helst som nevnt at musikken bør skrues på av brukeren. Jeg irriterer meg grønn over all flashreklamen som har lyd og jeg boikotter stort sett de som har lyd i reklamene sine. Ikke nevner jeg selskapet heller videre (anbefaling). Jeg hører mye på bakgrunnsmusikk i MP3 (rippa egne CD'er så det er sagt, hehe) her på PC'en og når man da surfer inn på en side hvor det går muikk, eller beveger musa tilfeldig over noe så sier det "lyd" i høytalerene. Tenk om man har hatt på høy musikk, så stengt musikk programmet og så surfer man inn, får hjerteatakk av mindre. I allefall mine 2 øre om saken. Vet desverre ikke hvor man legger inn lyd i frontpage, aldri brukt det og kommer aldri til å bruke det heller. holder meg til Dreamweaver jeg, som er kongebra, Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Intet annet et enig med Zimon. Har flere ganger blitt sjokkert over effekter på bannere ol. Kjennes ut som å pluttselig tråkke på en landmine Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 hehe, ok. jeg forstår at det kan være irriterendes, men jeg velger alikevel å prøve å få det til. men hvordan kan jeg lage en knapp for å skru musikken av og på? og hvordan setter jeg den som av som standard? og forresten, er det ikke mulig å bruke MP3 som musikk på web sider? jeg fikk i allefall ikke mulighet for det i frontpage, og wav blir for store filer. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 jannis-15: Å blande teknologier på en slik måte er fy-fy. Musikk på hjemmesider er ikke noe annet enn den absolutte synden man kan gjøre. Men; hvis du ønsker å legge det inn skal jeg gi deg et tips likeså - lag et lite Flash-element, med AV/PÅ-knapp, og embed denne i siden din. Hvordan du gjør dette finnes det nitten tusen guides om på Google, så jeg ønsker ikke å gå inn på det. På den måten kan du også bruke MP3-filer, og folk får opp siden fort uten å måtte vente på at hele sangen har lastet. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 jeg fikk alt til å fungere nå. takk for hjelpen alle sammen. Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Da stenger jeg denne, og neste gang poster du i programmering --> webdesign Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg