Gå til innhold

billige hvite leds og et spm om kondensatorer

Anbefalte innlegg

først kondensator sprøsmålet, jeg har en krets på 9v, og i følge koblings skjemaet skal jeg har 22uF kondensatorer, hvor mange volt skal de være? jeg har ikke funnet noen som er 9v men har funnet 22uF 10v og 16v.

og så lurer jeg på om noen vet om steder der de har lys svake hvite dioder til under 10kr/stk må egentlig være ned i 1-2kr/stk, men elfa har ikke så billige, der koster de vfa 10-15 til over 30 per stykk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, takk for hjelpen knutern_ :)

har funnet ganske billige leds på ebay, men ser at det er folk som selger fra hong kong der, så er det noen som vet om hong kong'ske nettbutikker som selger leds?

Lenke til kommentar

For leds vil jeg anbefale LSDiodes. De er rimelige i utgangspunktet, sender over hele verden, og har billig frakt (jeg betalte ca $2 tror jeg). Det tok en liten uke fra jeg sendte bestillingen til jeg hadde leds i hånden. De har forresten også motstander der.

(memo til meg selv: Må begynne å skrive andre innlegg enn bare LSDiodes-reklame.. :blush: )

Lenke til kommentar

Viss du skulle ha de lyssvake så er det jo bare å sette inn en større resistor da... :roll:

Og når det gjelder kondensatoren... den spenningen som står på er vel den spenningen kondisen tåler før det slår over (tror jeg?)... og det er vel ikke særlig bra ;)

Edit: Svarte på kondensatoren :)

Endret av ok2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...