bengh Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Heisann Ett rart problem som oppsto etter at en harddisk krasja (IBM - click of death). PC'n ville ikke boote. Tok ut alle kort og satte de inn etter tur. Hvis jeg setter et PCI kort i slott 3, 5 eller 6 fungere ikke kortet eller så vil ikke PC' boote. XP finner ikke kortet. Har et ABIT KT-7 Hovedkort med Athlon 1400 processor. Har noe vært borti det samme ? Ligger det an for et nytt HK eller er det konfig. problem ? Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Har du overklokka? Høres ut som han har det ja Lenke til kommentar
bengh Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 Har ikke overklokka nei - i hvertfall ikke bevist, men da jeg har et kort med hastighet 200 MHz og Athlon 1400 er en 266 MHz fsb prosessor må jeg mekke litt i BIOS for å få den opp på 1400. Drev også å forsøkte å få en IDE kontrollerkort til å virke og hadde derfor resatt bios så jeg måtte sette opp dette på nytt. Det er mulig at jeg økte hastigheten på PCI bus ved et uhell, kan ha vært oppe i 140 MHz. Er den så følsom på hastighet at den ryker, trodde den bare sluttet å fungere ??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå