SpoileD Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg har koblet opp to maskiner med xp, bruker kryssekabel.. men jeg finner ikke den andre pc'en på noen av dem.. er nybegynner.. Har kjørt veiviseren på begge.. har sett opp Ip som 10.0.0.3 og 4 på den andre.. går ikke da el... istad så jeg maskinen på den ene, men da gikk det ikke ann å gå inn på den.. hjelp? ehh Lenke til kommentar
veloek Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Kan være mye som er kødd.. Er ikke sikkert du har gjort noe feil. Prøv deg fram med evt. automatisk ip, restart etter hver endring (skal egentlig ikke være nødvendig i xp/2k, men for sikkerhets skyld..). bruker å funke etter en stund med prøving og testing.. lykke til Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Huskeregel nummer 1: Begge maskiner måvære i samme arbeidsgruppe. Huskeregel nummer 2: Begge maskiner må dele minst en mappe. Huskeregel nummer 3: Juster eller slå av Xp firewall. Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 jaja.. har gjort det der.. begynner å bli utålmodig.. testa masse.. uff.. Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 har pinga begge maskinene, da ser jeg at det kommer en forespørsel avbrutt nå jeg pinger ip'en til den andre maskinen.. samme skjer omvendt.. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Får du link på nettverkskortet (altså at det lyser grønt på en av led'ene ved nettverkskontakten). Hvis ikke så kan det være at den kryssede kablen ikke virker eller at det egentlig er en vanlig. Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 de lyser normalt de.. har testa krysskablen med sånn test sak.. husker ikke hva det het Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå