Gå til innhold

explorer.exe henger i XP pro


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har et problem med win XP Pro. Fikk for en liten stund siden tilsendt nytt Intel system og det har funger fint helt til nå (altså i ca. en mnd eller lignende). Men nylig har jeg derimot slitt med en irriterende error som dukker opp nå og da (i gjennomsnitt 2-3 ganger daglig). Explorer.exe henger og jeg får følgende errormsg: << The instruction at "0x77f57ec4" referenced memory at "0x00000067" The memory could not be "written" >>. Jeg har kjørt diverse memtester og minnet ser ut til å være i orden. Jeg har også googlet etter dette en stund nå, men jeg finner ikke spess mye om dette. Noen forslag på hva det er og hva som er løsningen på dette problemet? Alle svar taes imot med stor takk!

 

Intel P4 Nothwood 3,2 GHz

Abit IC7-MAX3

2*Twinmos 512

Seagate 160gb SATA

Endret av Vapor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres for meg ut som en buggy applikasjon av ett eller annet slag. Er det når du bruker en viss applikasjon dette oppstår?

 

Kan også være greit å sjekke etter virus og adware ++ ja..

 

Det kan også rett og slett være ett minne problem.. Kan få noen kryptiske meldinger av det. Kan gjerne være greit å ta en minne sjekk.

 

If all else fails.. reinstall? :p

Lenke til kommentar

Som sagt er alt dette gjort, men takk igjen. Muligheten for at det er en applikasjon som forårsaker dette problemet har jeg mistenkt, men jeg er ikke helt sikker på hvilken det er da altså..

 

Vapor

Endret av Vapor
Lenke til kommentar

Det som løste problemet var at jeg hadde uninstallet MS iexplorer og kjørte Opera i steden. Etter jeg installet MS iexplorer igjen så har jeg ikke hatt det samme problemet. Rart men sant. Nå kjører jeg både Opera og MS iexplorer. Takk for alle forlag hvertfall.

 

Vapor

Lenke til kommentar
Det som løste problemet var at jeg hadde uninstallet MS iexplorer og kjørte Opera i steden. Etter jeg installet MS iexplorer igjen så har jeg ikke hatt det samme problemet. Rart men sant.

Synes ikke det var rart i det hele tatt.

 

Det som virkelig er rart er at folk tar seg bryet med å uninstalle IE (som jo ikke er en frittstående applikasjon som kan taes bort uten at det påvirker andre ting) istedet for bare å la være å bruke det...

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Synes ikke det var rart i det hele tatt.

 

Det som virkelig er rart er at folk tar seg bryet med å uninstalle IE (som jo ikke er en frittstående applikasjon som kan taes bort uten at det påvirker andre ting) istedet for bare å la være å bruke det...

 

Jeg synes ikke det er rart. Er bare drittlei hele browseren. Opera er tingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...