Gå til innhold

scanner problemer!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en HP Scanjet 3300c. En ganske gammel sak, er vel produsert i 98-99 eller noe.

Problemet er at den ikke virker under XP.

Har prøvd alt,

Lastet ned alle slags tenkelige drivere, og ny programvare for scanneren uten hell.

Har vært innom driverguide.com der fant jeg 3 drivere ingen av de funket.

www.hp.com er nede.

Fant programvare og drivere som skulle støtte min scanner

Her

Men scanneren virker fortsatt ikke, programmet bare henger seg og slutter å svare når jeg prøver å scanne noe.

Det som er noe merkelig er at Windows har identifisert scanneren og under enhetsbehandling står det at denne enheten virker som den skal.

Ettersom jeg har skjønt så er ikke jeg den eneste som har problemer med denne scanneren.

Når jeg lette etter drivere så søkte jeg naturligvis etter "Scanjet 3300c" på google.com og jeg kunne lese at det var mange som slet med det samme problemet.

Så hva i faen kan være feil?

Dette er faktisk så frustrerende at jeg som siste utvei vurderer og opprette en ny partisjon og installere windows 98 på den, for scanneren virket under win98.

Men dette er siste utvei, for det er en ganske så omfattende løsning som jeg helst ville sluppet.

så jeg hadde håpet at noen her kanskje hadde klart og hjelpe meg, så jeg faktisk slapp og gå til det drastiske skritt og installere win98 bare pga av at jeg skal scanne et og annet dokument i ny og ne.

Hjelp?

Endret av Black&White
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enn om du bare bruker den "innebygde" driveren i xp ?

Så velger du å scanne fra (husker ikke navnet) som den finner når du velger accuire ?

Fungerer med min gamle scanner (usb)?

Om det er en paralellscanner er jeg usikker på om det vil fungere

Lenke til kommentar

usb tilkobling på scanner!

Når jeg kobla til scanneren første gang så poppa det jo opp en boble med ny maskinvare funnet, da søker jo veiviseren etter drivere automatisk, men den fant ingen, Så da er det vel ikke drivere for scanneren i windows.

Hehe! Boble.

Lenke til kommentar

Drivere fjernet, startet på nytt, så kommer den der berømte boblen, ny maskinvare funnet, veiviseren starter

Den søker automatisk, men finner ingen drivere.

Jeg velger, ikke søk jeg vil finne maskinvaren selv. Velger imaging devices, men får bare opp et vindu som sier: Finner ingen aktive drivere for denne enheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...