Gå til innhold

Vcore stabilitets faktorer

Anbefalte innlegg

For lidt tid siden lavede jeg en tråd om noget lignende dette, men fik ikke det svar jeg ønskede så en gang til :)

Min Vcore er meget ustabil, den varierer fra 1.6 ca. til 1.75 ca.. (kan ikke huske præcist, har klokket min PC ned igen :()

hvadfor nogle "faktorer" spiller ind i en ustabil Vcore???

i know psu, MB , overload, osv....

mit bundkort er et stabilt et, min PSU er stor nok.... så hvis nogen af jer kender noget der spiller ind og generer Vcore.. så sig til :)

takker mange gange..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt en del forskjellige hovedkort, og det er stort sett de som "bestemmer" hvor stabil vcore er.

Har du en underdimensjonert strømforsyning spiller dette selvsagt inn på stabiliteten til spenningene på hovedkortet.

IC7 MAX3 kortene jeg har hatt, har hatt veldig ustabil vcore, har nå ett Asus P4C800E - Deluxe kort, og vcore er mer stabil, men ikke nok...

dropmod, here we go..

Lenke til kommentar

har et asus p4c800 deluxe... og en NorthQ 400 Watt PSU.. p4 2,4b@2,8b med stock Vcore, har et Xaser III med 2 LEDblæsere og 2 normale blæsere, en 120 MM blæser også.. har en HDD og et optisk drev, og 2 case lights.

mit værelse er koldt, og jeg har også waterchill på CPU,VGA,CHIP...

chip er 26 grader konstant

CPU idler ved 28 og maxer ved 38 (ved 1,75 Vcore @ 3ghz i prime95)

problemmet er at selvom jeg køre normal Vcore, varierer den mellem 1,45 og 1,55... max uacceptabelt.

min northQ kan trække 15 A på +12V.

er min PSU stor nok? (og min temp er da ikke problemmet?)

Lenke til kommentar

Tror nok du har stor nok PSU, du kan jo prøve å kople ut litt av det som er tilkoplet for å se om det blir bedre (er verd ett forsøk, men jeg tror egentlig ikke det)

Temperaturene dine ser ok ut, har selv klart max 40 grader på mitt kort etter mange timer med prime.

Asus er kjent for at sensorene er litt vel optimistiske (viser for lite)

Vil du bli helt kvitt spenningsvariasjonene må du nok ta en dropmod på kortet ditt..

Lenke til kommentar

Kjøleribber på MOSFet og PLL kan muligens stabilisere spenningene.

Fungerte ihvertfall veldig bra på mitt NF7.

Limte dem fast med en tokomponentsak fra Arctic.

Finnes også ferdige ribber med termisk tape (NortPole ChipSink koster en snau hundrelapp).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...