Mima Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Ok , men de Aopen PSUene har jeg bare hatt dårlige erfaringer med. Kjenner flere andre som også er missfornøyde. Legg heller pengene i en F/S PSU. En Aopen 320w klarte ikke å dra igang dette: a64 hk og cpu , dvd spiller , 9800pro og ram osv. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Ok , men de Aopen PSUene har jeg bare hatt dårlige erfaringer med. Kjenner flere andre som også er missfornøyde. Legg heller pengene i en F/S PSU. En Aopen 320w klarte ikke å dra igang dette: a64 hk og cpu , dvd spiller , 9800pro og ram osv. Har samme kabinett som er i forslaget (Aopen H600B) og strømforsyningen er kjempe god. Den er stille og holder i gang mitt system fint. (se profil for spec) Den PSU som følger med mener jeg er en F/S som skal levere over 450w. Så det er ingen beskymring når det gjelder PSU. Lenke til kommentar
colakork Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 HALLOIS!!! Storebror igjen! bare lurer på hvor mange MHz socket 754 ligger på...? Er jo greit at jeg nå veit hvertfall hva jeg skal kjøpe da.. men det er mange rundt meg som nå i det siste har lurt på hvorfor i huleste jeg ikke kjøper meg en bærbar pc... Og jeg svarer like greit at det er fortdi det ikke er mulig, eller hvertfall mye vanskeligere og dyrere enn å oppgradere en stasjonær... men sånn som oppsettet mitt er på forrige side, er det muligheter for mye oppgradering i seinere tida mi da? har hvertfall skjønt det sånn at jeg oppgradere t o m AMD 3200+ 2.4GHz.. hvertfall... men er det hovedkortet laga for å klare noe lenger enn det? Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Sokkelen er enkelt og greit den plassen på hovedkortet som du fester prosessoren i ... og forskjellen på s940 og s754 er vel antall pins i cpu'ene om jeg ikke tar helt feil.. Det betyr enkelt å greit at det er to helt forskjellige system det er snakk om og at de ikke er kompatible med hverandre... Opteron cpu er i utgangspunktet tenkt til server løsninger, og jeg vil anta at hovedkortene som er opteron basert, av den grunn er designet med tanke på server tjenester.. FX cpu'ene lager jo selvfølgelig ett unntak her da de også er s940 og beregnet for arbeidstasjoner.. mens de vanlige 64bit cpu'ene, er vel de som i utgangspunktet er ment å ta over mainstream markedet og bli det som folk kjøper istedet for socket A barton som man handler om man skal ha AMD idag.. vil også anbefale deg å ta en titt på hvilke support/garanti løsninger som følger med de enkelte pc løsninger du velger.. . Hadde det vært til min bror så hadde jeg heller brukt 1000,- av pengene på en skikkelig support løsning slik at jeg slapp en masse mas og gnål hver gang noe streiket i maskinen ryker disken om ett år så er det du som får skylden vet du.. Lenke til kommentar
colakork Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 ja...hvor finner jeg det a? jeg kjøper jo deler og setter sammen pcen sjøl... hadde ikke vært dumt med noen garanti nei, men veit da faen hvordan jeg skal få den... får vel leite litt da vel..... Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) ja...hvor finner jeg det a? jeg kjøper jo deler og setter sammen pcen sjøl... hadde ikke vært dumt med noen garanti nei, men veit da faen hvordan jeg skal få den... får vel leite litt da vel..... Husk at du har noe som heter reklamasjon. Altså at vist varen ikke virker som den skal har du rett til å få byttet varen. Endret 21. mai 2004 av svalbard Lenke til kommentar
colakork Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 kom på det i ettertid... men den holder jo et år da.. kunne kanskje bare forsikra pcen for en tusenlapp eller to i året etter det???? hehe... uansett... ser ut som det vil ta litt lenger tid for meg enn forventa i forhold til det å kjøpe pcen... men det kan vel ikke bli stort dyrere skulle jeg tro... er litt i tvil om det 3d kortet da... men resten er vel hvertfall sånn noenlunde greit... takk skal dere ha for all hjelpa!!! Lenke til kommentar
colakork Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 OY! meg igjen! Leser litt om PCIe her, og lurer på, er det noe å sats på? Leser om barnesykdommer som dårlige drivere osv.. og sitter her og lurer da..... 880XT kommer jo i express format, og må da utnytte noen av egenskapene... ellers hadde det bare vært bortkasta... (????) sånn som jeg nå skal kjøpe pcen her.. bestemte jeg meg for å kjøpe noe som jeg kan oppgradere i fremtida... nytter jo ikke da å satse på det gamle...? (må bruke penger for å spare penger... eller noe sånt... ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå