RolfOve Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg har laget et loginscript som sørger for å slette mappen d:\temp og c:\temp med kommandoen del /s /q temp (for både c: og d:). Men den sletter likevel ikke undermapper, kun dens filer. Hvordan fjerner jeg mappen temp og alle ens undermapper i tillegg? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg har laget et loginscript som sørger for å slette mappen d:\temp og c:\temp med kommandoen del /s /q temp (for både c: og d:). Men den sletter likevel ikke undermapper, kun dens filer. Hvordan fjerner jeg mappen temp og alle ens undermapper i tillegg? bruker du temp\*.* så skal den vel ta alt under? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 må vel bruke 'rmdir' for å slette kataloger...og de må være tomme. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 må vel bruke 'rmdir' for å slette kataloger...og de må være tomme. Skal ikke være nødvendig. Skal funke fint med f.eks del c:\temp\*.* /s /q såvidt jeg vet.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Er noen filer/dirs hidden eller read only i underkataloger går vel en slik del kommando dårlig . Da kan du prøve med en attrib -H -R c:\temp /S /D foran del kommandoen . Lenke til kommentar
Legion Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 'rmdir temp/s/q' fungerer 'del' tar ikke kataloger...slik jeg husker det i alle fall Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Er noen filer/dirs hidden eller read only i underkataloger går vel en slik del kommando dårlig .Da kan du prøve med en attrib -H -R c:\temp /S /D foran del kommandoen . Jepp.. det er nok riktig. Godt poeng Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) 'rmdir temp/s/q' fungerer 'del' tar ikke kataloger...slik jeg husker det i alle fall Rmdir kan nok også brukes til å knekke underkataloger. Her finnes info om både del og rmdir: http://www.microsoft.com/resources/documen.../en-us/del.mspx Det kan nok tenkes at del katalognavn\*.* ikke virket tidligere, det skal jeg ikke uttale meg om, men såvidt jeg vet fungerer den fint nå. Endret 19. mai 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 rmdir fungerte utmerket. takk for hjelpen, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå