Gå til innhold

Mainboardvifta bråker!...trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøp en Silent Twin til cpu. Hvis det ikke er PSU`en din som bråker (ofte er det det).....

Mulig det er jeg som er litt treg her, men jeg fatter ikke helt hvordan å bytte cpu-kjøler skal hjelpe mot at chipsettvifta har fått ulyd...

Et alternativ er å bytte vifta, et annet er som over å bytte til en større, passiv ribbe. Vet om at mange bare har tatt av vifta og kjørt kun med original ribbe på diverse hovedkort, og det har fungert fint. Ikke et godt alternativ hvis du overklokker fsb da.

Et annet lite triks kan være å ta av vifta og dryppe en (KUN EN!) dråpe symaskinolje inn i lageret. Det vil kanskje hjelpe en stund, men når det er oppstått ulyd er nok vifta i utgangspunktet utslitt.

Lenke til kommentar
Kjøp en Silent Twin til cpu. Hvis det ikke er PSU`en din som bråker (ofte er det det).....

Mulig det er jeg som er litt treg her, men jeg fatter ikke helt hvordan å bytte cpu-kjøler skal hjelpe mot at chipsettvifta har fått ulyd...

Et alternativ er å bytte vifta, et annet er som over å bytte til en større, passiv ribbe. Vet om at mange bare har tatt av vifta og kjørt kun med original ribbe på diverse hovedkort, og det har fungert fint. Ikke et godt alternativ hvis du overklokker fsb da.

Et annet lite triks kan være å ta av vifta og dryppe en (KUN EN!) dråpe symaskinolje inn i lageret. Det vil kanskje hjelpe en stund, men når det er oppstått ulyd er nok vifta i utgangspunktet utslitt.

Tenkte i ettertid at det var chipset-vifte du mente :roll:

Jeg kjører uten og har aldri hatt noe problem med det. Men du bør besøke forumet til hovekortet ditt og sjekke om andre kjører uten vifte, for det er nok en grunn til at den er der.

Eller du kan besøke microplex som personen lenger opp foreslår.

Men sjekk nettsiden til fabrikanten til hovedkortet ditt. Når jeg har spørsmål ang mitt MSI hovedkort går jeg alltid hit. Der finner jeg alltid svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...