daahl Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg lurer på om det er noen som vet hvordan man kan telnette Cisco rutern uten og måtte være på 10.0.0.2 ? Har en servern som jeg prøved og telenette fra men det funka ikke, kunne vært greit også vist folk skulle inn i den fra servern. Lenke til kommentar
diss Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Dette er jo ganske aktuellt for oss som har studentavtale på bredbånd fra Nextgentel. Vi er jo satt opp via en VPN løsning, som som iallefall gir meg en helt annen ip enn de vanlige 10.0.0.x adressene. Ettersom jeg ikke har 10.0.0.2 adressen, så får jeg ikke telnettet til routeren, og Ngt er ikke særlig behjelpelig; "nei, det går ikke an"... Men om noen vet om noen bakveier, så hadde det vært fint (PS: Ja, jeg har forsøkt å koble av nettet og sette ip statisk til 10.0.0.2, men det gikk ikke ) Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Du finner info om det her http://www.relativt.net/ TaZ Lenke til kommentar
diss Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Du finner info om det her http://www.relativt.net/ TaZ Joda, men såvidt jeg har sett, står det ikke mer enn det som tidligere er nevnt i tråden. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Har lest en plass at du kan skru av det at bare 10.0.0.2 kan koble opp til routeren. Men husker ikke hvor. Men minuset er at ALLE kan koble seg opp på routeren. Men dem trenger self. passordet TaZ Lenke til kommentar
daahl Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 Har funnet det ut, telnet rutern din fra 10.0.0.2. 1 ) enable 2 ) set telnet remote <ip> Ferdig, da kan du telnette fra <ip> Kos dere da Lenke til kommentar
daahl Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 skriv telnet 10.0.0.1 i kjør fra startmenyen, så skriver du passord, enable (for å komme i admin modus), så skriver du set telnet remote 10.0.0.3 (eksempel). Da kan du telenette rutern din fra 10.0.0.3 istede for 10.0.0.2 Nice ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå