Gå til innhold

AMD MP?

Anbefalte innlegg

Kommer prisende til å gå ned på MP, eller går det ennå an å konverte XP til MP, det er meget fristende å kjøpe det...men skal vente en måned uansett. Er det "mye" for pengene i MP, altså veldig bra ytelse for det.

Hvilket hovedkort burde jeg ha til det isåfall?

Er det mulig å overklokke MP, og kommer MP i boxed versjon siden jeg ikke akkurat finner kjøler til det på nettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på det fordi dem her en feit stabilitetsgaranti. Dem går jo nedover med utviklingen så klart.

Jeg har ikke sett AMD selge boxed vifter bare hørt rykter om at de kom til å gjøre det.

Overklokking er aldri til å anbefale. Da bør du ihverfall vente på T-bred.

Lenke til kommentar

MP er det AMD kaller det XP'ene som er "offesielt" dual klare, XP funker like fedt men vil du bruke penger på "navnet" er det ikke forbudt.

En kompis av meg (også aktiv her i forumet) har dual XP og hovedkortet hans viser de tilogmed som MP.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-10 10:04, Dollar skrev:

Basus: Det er ikke snakk om å konvertere noe som helts, bare sett inn en XP der AMD mener du skal bruke penger på en MP - fungerer helt likt. LOL!

AMD er klar over "porblemet" og vil nok sperre med T'bred.

En del nyere XP CPUer har sperre for dual, men det er bare å koble sammen to punkter så funker det helt fint igjen (sies det i alle fall).

Lenke til kommentar

Så man trenger ikke engang å konvertere?

Kanskje man må det på noen CPU'er slik det står i artikkelen om konvertering.

Men hvis man ikke trenger å ha MP for å benytte seg av dual så er jo det konge, men har ikke en MP1900+ bedre ytelse enn XP1900+ pga Quintispeed og Smart MP teknologi. Og de tilsvarer jo P4 Xeon som skal ha ganske bra ytelse.

Lenke til kommentar

Smart MP og Quantistep er bare fancy navn på SMP og PR rating - XP har akkurat det samme.

Navnene er jo selfølgelig det for å forvirre folk til å tro de faktisk får noe ekstra når de betaler mer.

Har i alle fall hørt om Dual XP 2000+ uten noe nødvendig modding, vet ikke helt når de begynner å sperre tingene men med det lave salget av MPX chipsetter er det neppe noe hast.

Lenke til kommentar

Skal vente ca en måned før jeg kjøper jeg maskin, har de noen spesielle planer om å fikse på det "problemet" i løpet av den tiden?

Det ville jo ikke være så artig å bestille det akkurat etter de har fikset på det.

Men det er sikkert en stund til.

Maskinen blir antakelig fraktet mye, kan det være lurt å ha kjølere som ikke veier så mye? 350g->

Er en 340w PSU god nok til to CPU'er?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-10 13:13, Basus skrev:

Maskinen blir antakelig fraktet mye, kan det være lurt å ha kjølere som ikke veier så mye? 350g->

Du bør satse på CPU vifte som bruker alle knaggene rund der kjøleren skal settes. Min kjøler bruker alle 3 festene. Vet at noen bare bruker ett feste. Er jo litt lettere at noe knekker o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...