sew Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Kjøpte meg en T630 for 3400 kr for omtrent en uke siden (ikke på nett), men nå ser jeg at prisene på k700 er helt nede på 2700 kr!!!. Kan jeg da levere tilbake telefonen og få pengene tilbake? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Det er den samme reglen om igjen. jf. angrettloven så vil du ved kjøp hos nettbutikker ha en angrerett. 14 dager ved all informasjon osv Dersom du ikke har kjøpt i en nettbutikk, men hos en fysisk butikk så har du ikke denne retten. Du kan muligens hevde din rett dersom noe er veldig galt med den, men ellers er du begrenset til ikke å ha noe retur rett. Elkjøp operer med 30 dagers returrett, men dette gjelder kun de butikkene. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Prisen på K700 var nok en feil fra nettbutikkene du snakker om... prisen har økt i løpet av dagen til rundt 3800,- Lenke til kommentar
sew Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 Det er faktisk to feil med telefonen 1. Softwaren henger seg ofte. 2. Den vibrerer ikke når det ringer enkelte ganger. Er det mulig og få igjen pengene da? Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Du kan gå og klage, hvis de tar den inn til reparasjon tre ganger for den samme feilen kan du heve kjøpet. Men hvis de tilbyr deg ny telefon fordi de ikke klarer å fikse den så kan du jo spørre om å få penger istedet men du har ikke rett til det. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 7 dagers oppopakningsgaranti. Du kan benytte deg av den Lenke til kommentar
sew Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 7 dagers oppopakningsgaranti. Du kan benytte deg av den Hva er det? kan du skrive litt mer om det? Lenke til kommentar
sew Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 Så hvis jeg i det hele tatt ska få pengene tilbake må den ha vert på rep. 3 ganger? Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Du kan jo spørre om å heve kjøpet og hvis du er utrolig heldig så får du det. Men den må ha vært på rep for samme ting 3 ganger,eller 5 ganger med forskjellige ting. Ellers burde du lese litt av forbrukerkjøps loven, du finner den sikkert på nett en sted... Lenke til kommentar
OeO Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 vært på rep. for samme ting 2 ganger, 3. gangen du får samme mangel kan du heve kjøpet. Hvilken butikk er det uansett snakk om? Både Elkjøp, lefdal, siba og smart club har prisgaranti. Lenke til kommentar
sew Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 vært på rep. for samme ting 2 ganger, 3. gangen du får samme mangel kan du heve kjøpet. Hvilken butikk er det uansett snakk om? Både Elkjøp, lefdal, siba og smart club har prisgaranti. Telebutikken.... Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 kjipern...da får du nok ikke hevet kjøpet. du kan sende den på rep, men da må den som sagt inn et par ganger før det skjer. Lenke til kommentar
sew Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 kjipern...da får du nok ikke hevet kjøpet. du kan sende den på rep, men da må den som sagt inn et par ganger før det skjer. Hvis den blir sendt inn på rep. et par ganger og det fortsatt er noe feil med den kan jeg få hevet kjøpet da? ps: det er bare 1 uke og 3 dager siden varen ble kjøpt. Så noen råd? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 du får vel en ny tenker jeg, med mindre det tar sinnsykt lang tid. du kan seff kreve å heve kjøpet, men det tror jeg ikke telebutikken er så veldig keen på. Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Jeg kjøpte min T630 på expert. Det var noe feil med den etter to dager, software opplegg. Så de sendte den inn og jeg fikk en ny en etter en ukes tid, så gikk det 3 dager og det kom opp "sett inn simkort" hele tiden. Da ble de ganske forbanna egentlig og kalget til SE sitt sentralbord eller hva det var. Så jeg fikk muligheten til å få kjøpe en annen telefon. Da falt valget på en 6230 som er helt grei, ingen feil med denne ennå hvertfall Lenke til kommentar
sew Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 Jeg kjøpte min T630 på expert. Det var noe feil med den etter to dager, software opplegg. Så de sendte den inn og jeg fikk en ny en etter en ukes tid, så gikk det 3 dager og det kom opp "sett inn simkort" hele tiden. Da ble de ganske forbanna egentlig og kalget til SE sitt sentralbord eller hva det var. Så jeg fikk muligheten til å få kjøpe en annen telefon. Da falt valget på en 6230 som er helt grei, ingen feil med denne ennå hvertfall Men du fikk ikke heve kjøpet? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Man operer med en "DOA" regel i bransjen, Fra hver produsent så kan denne tiden variere ganske kraftig. Nokia har 2 dager, SEM 7 dager osv Dette betyr at dersom telefonen har feil innen de 7 dagene så vil butikken få kreditert telefon og vil la deg kunne få pengene tilbake eller bytte. Jeg har sett den regelen i praksis og jeg har fått benytte penger tilbake eller bytte enhet Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 DOA = Dead On Arrival er som Christian86 sier noe som varierer fra produsent til produsent. Nå kan det nok diskuteres om det i dette tilfellet er en DOA. En periodisk software feil er bare en bagatell så jeg vil tro at det kommer litt an på teknikeren som behandler saken hos service verkstedet. Det er et par andre ting som er påkrevd for å få gjennom en DOA. Den skal sendes inn i komplett salgspakke. Dvs, eske med br.anv, lader og alt annet som fulgte med skal sendes inn. I tillegg så må tlf ha lav total samtaletid. Mener det er maks 30min på Sony Ericsson og maks 5min på Nokia. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 er snakk om slike tider ja, men har greid å få DOA selv om jeg har hatt høyere samtale tid. Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 er snakk om slike tider ja, men har greid å få DOA selv om jeg har hatt høyere samtale tid. Jepp, er ikke samtaletiden som er det viktigste kriteriet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå