toten Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hei, jeg ønsker å legge inn mulighet for å laste opp filer i min hjemmeside. Altså at brukere som er inne på siden kan velge filer fra sin egen maskin og laste dem opp til serveren. Kan noen hjelpe meg med å få til denne funksjonaliteten? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 PHP, ergo bør denne flyttes. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) dette funker fint. Bruker det selv på rene fil-upload sider. K Edit: bad link. Endret 19. mai 2004 av Ktulu Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 PHP, ergo bør denne flyttes. Dette kan vel gjøres i andre språk og (ASP?), men er enig at det letteste å få dette til i er PHP. Er ikke alltid svart/hvitt, vet du. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 PHP, ergo bør denne flyttes. Dette kan vel gjøres i andre språk og (ASP?), men er enig at det letteste å få dette til i er PHP. Er ikke alltid svart/hvitt, vet du. Neinei, det funker helt sikkert med JavaScript også, men jeg tenkte at siden kanskje er lettest å få noe i PHP, så kan jeg like gjerne guide ham på rett spor fra begynnelsen.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Tenkte bare på at det lett kan oppfattes som at vi ruter alle med serverside spørsmål til PHP, selv om det ofte kan gjøres i ASP, Java, (.NET) og andre språk. Selv om det er lettest å lage en hjemmeside i FP, guider vi ikke folk til FP, men heller til riktig HTML&CSS, forresten. EDIT: [/ot] Endret 19. mai 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Kan ikke lages i JavaScript (hvertfall ikke uten noen hundre linjer kode), men jeg vet at f.eks. ColdFusion har funksjoner for dette som gruser PHP. Som sagt tidligere: Spør om hva slags serverside han har støtte for og hva som er favorittspråket til vedkommende Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Kan ikke lages i JavaScript (hvertfall ikke uten noen hundre linjer kode), men jeg vet at f.eks. ColdFusion har funksjoner for dette som gruser PHP. Som sagt tidligere: Spør om hva slags serverside han har støtte for og hva som er favorittspråket til vedkommende PHP har jo helt utmerkede funksjoner for det de også da, men jaja, det kan hende at cfm har lagt mer vekt på dette, det vet jeg ikke. Uansett er det nok lettest å få svar på problemet hvis den blir overført til PHP kontra et eller annet programmeringsspråk-kategori her på forumet. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Siden PHP er det letteste måten og få gjort akkurat dette på så flytter jeg den dit så threadstarterern kan få mest mulig hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå