Gå til innhold

Viftemod! Inspirert av Drunken_Master *FERDIG*

Anbefalte innlegg

Drunken_Master lakkerte vifta si, så derfor prøver jeg det samme!

Først reiv jeg av klistremerket som satt over motoren på vifta, under der var det en liten gummipakning, av med den også! så var det en liten metallskive som holdt vifta på plass... veit ikke om jeg skulle men jeg reiv den like godt av :)

1.jpg

Så var vifta fri, nå vaska jeg den litt for den har ligget å støvet ned i en skuff.

2.jpg

Første laget med gul lakk blir lagt på. det var litt vanskelig å nå alle kriker og kroker men blei ganske bra synes jeg... er ikke helt ferdig, skal noen lag til på + kanskje klarlakk hvis jeg gidder :)

3.jpg

Da var jeg vel ferdig... håper at noen andre også ble inspirert av Drunken_Master!

Kverna

Endret av kverna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg tok den vansklige måten jeg :( tokk og maskerte hele vifta utenom bladene og sprayet

Tror det er enklest, alle viftene jeg har gjort det slik som kverna gjord kommer det rare lyder av de. :wee:

Det er ikke noe problem å gjøre det slik kverna gjorde.. Jeg har gjort det med mange vifter, og har ikke hatt noe problem med ulyder etterpå. Det gjelder bare å være litt forsiktig når man holder på..

Lenke til kommentar
jeg tok den vansklige måten jeg :( tokk og maskerte hele vifta utenom bladene og sprayet

Tror det er enklest, alle viftene jeg har gjort det slik som kverna gjord kommer det rare lyder av de. :wee:

Det er ikke noe problem å gjøre det slik kverna gjorde.. Jeg har gjort det med mange vifter, og har ikke hatt noe problem med ulyder etterpå. Det gjelder bare å være litt forsiktig når man holder på..

Jeg hadde litt dårlig tid når jeg gjorde det, har satt på den vifte ting litt bedre på nå. Mangen fløy vegg-i-mellom av og til :wee:

Lenke til kommentar

Den ringen er jo ei låseskive, bruker bare et tynt skrujern og vipper den forsiktig til siden og opp. Da vil den gå av, men det kan bare være litt av skiva som er kommet ut så bare vippe videre rundt.

Så skal man ha klart å ta den av, slik har jeg gjort det med alle viftene jeg har smurt opp, og med dem som jeg har lakkert.

Lenke til kommentar

Siste ferdig update:

Har nå lakka ekstra laget og satt sammen vifta igjen...

vifte%20ferdig.jpg

Og den fungerer bra! :D

in%20action.jpg

lite bilde pga lukketiden på kameraet gjorde at den bare blei stående stille :)

Da var det gjordt! Velykket modd, inspirert av Drunken_Master! :D

Lenke til kommentar
så ut som det var en lakkdråpe på ene viftebladet. har du hvert utoldmodig eller spraya litt nærme?

Legg merke til at han bruker Colorworks spray. Ikke akkurat beste lakk men, kan også være utolmodighet

Endret av gul-tusj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...