kverna Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Drunken_Master lakkerte vifta si, så derfor prøver jeg det samme! Først reiv jeg av klistremerket som satt over motoren på vifta, under der var det en liten gummipakning, av med den også! så var det en liten metallskive som holdt vifta på plass... veit ikke om jeg skulle men jeg reiv den like godt av Så var vifta fri, nå vaska jeg den litt for den har ligget å støvet ned i en skuff. Første laget med gul lakk blir lagt på. det var litt vanskelig å nå alle kriker og kroker men blei ganske bra synes jeg... er ikke helt ferdig, skal noen lag til på + kanskje klarlakk hvis jeg gidder Da var jeg vel ferdig... håper at noen andre også ble inspirert av Drunken_Master! Kverna Endret 26. mai 2004 av kverna Lenke til kommentar
stidz Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 jeg tok den vansklige måten jeg tokk og maskerte hele vifta utenom bladene og sprayet Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 jeg tok den vansklige måten jeg tokk og maskerte hele vifta utenom bladene og sprayet Tror det er enklest, alle viftene jeg har gjort det slik som kverna gjord kommer det rare lyder av de. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 jeg skal ikke bruke vifta da... den kommer fra en gammel psu.. skulle bare teste Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 jeg tok den vansklige måten jeg tokk og maskerte hele vifta utenom bladene og sprayet Tror det er enklest, alle viftene jeg har gjort det slik som kverna gjord kommer det rare lyder av de. Det er ikke noe problem å gjøre det slik kverna gjorde.. Jeg har gjort det med mange vifter, og har ikke hatt noe problem med ulyder etterpå. Det gjelder bare å være litt forsiktig når man holder på.. Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 jeg tok den vansklige måten jeg tokk og maskerte hele vifta utenom bladene og sprayet Tror det er enklest, alle viftene jeg har gjort det slik som kverna gjord kommer det rare lyder av de. Det er ikke noe problem å gjøre det slik kverna gjorde.. Jeg har gjort det med mange vifter, og har ikke hatt noe problem med ulyder etterpå. Det gjelder bare å være litt forsiktig når man holder på.. Jeg hadde litt dårlig tid når jeg gjorde det, har satt på den vifte ting litt bedre på nå. Mangen fløy vegg-i-mellom av og til Lenke til kommentar
stidz Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) hvordan skal jeg ta av dn da da? hvilke verktøy? Endret 19. mai 2004 av stidz Lenke til kommentar
kverna Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 den ringen ? tror det bare er å dra den av med en tang med lange "tenner".... så bare sette den godt på plass igjen... kanskje lime til å med... Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Har prøvd å få av den ringen før, men jeg fikk det ikke til! Lenke til kommentar
kverna Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 brukte som sagt en tang med lange "tenner".. veit ikke hvordan jeg kan forklare det bedre.. tok tangen nedi rund den pinnen som kommer fra vifta, og drog til.. så kom den ringen opp og vifta falt ut. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 jeg bruker et tynt skrujern for å få av den ringen Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Ingen bilder av den ferdige vifta? EDIT: Ok da, du er nettopp ferdig. Gleder meg til update Endret 19. mai 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
kverna Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 driver å lakker har lagt på 2lag, men faen colorworks er så dårlig... men kanskje imorgen ? Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Den ringen er jo ei låseskive, bruker bare et tynt skrujern og vipper den forsiktig til siden og opp. Da vil den gå av, men det kan bare være litt av skiva som er kommet ut så bare vippe videre rundt. Så skal man ha klart å ta den av, slik har jeg gjort det med alle viftene jeg har smurt opp, og med dem som jeg har lakkert. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Siste ferdig update: Har nå lakka ekstra laget og satt sammen vifta igjen... Og den fungerer bra! lite bilde pga lukketiden på kameraet gjorde at den bare blei stående stille Da var det gjordt! Velykket modd, inspirert av Drunken_Master! Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 den ble da barsk den har noen gamle vifter liggende å slenge, kansje ej skal prøve seinere i dag Lenke til kommentar
kverna Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 da er vi to! har sinnsykt mange som jeg har pelt ut av psuer... men de fleste er ødelagte så de kastes idag :\ Lenke til kommentar
stidz Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 så ut som det var en lakkdråpe på ene viftebladet. har du hvert utoldmodig eller spraya litt nærme? men elers veldig tøft har gjort det på min vifte. men uten og demontere bare maskere Lenke til kommentar
gul-tusj Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) så ut som det var en lakkdråpe på ene viftebladet. har du hvert utoldmodig eller spraya litt nærme? Legg merke til at han bruker Colorworks spray. Ikke akkurat beste lakk men, kan også være utolmodighet Endret 26. mai 2004 av gul-tusj Lenke til kommentar
kverna Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 ja det er det! jeg ville bare bli ferdig siden jeg hadde nudler på ovnen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå