tor_erik Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hei! Jeg har to kabinettvifter, og vil kjøle CPU'en best mulig. Den ene sitter bak, oppe ved prosessoren, mens den andre sitter nede foran. Den dag i dag blåser den fremre inn luft, mens den bakre blåser luften ut. Vil det være bedre å gjøre dette omvendt? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 nei , det er best som du har det Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 kabinett viftene skal ikke ha som oppgave å kjøle ned CPU, de skal forsikre god luft gjennomstrøm slik at luften inni kabinettet er så kjølig som mulig slik at andre vifter som CPU vifte skal kunne blåse kaldest luft ned på CPU Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) kabinett viftene skal ikke ha som oppgave å kjøle ned CPU, de skal forsikre god luft gjennomstrøm slik at luften inni kabinettet er så kjølig som mulig slik at andre vifter som CPU vifte skal kunne blåse kaldest luft ned på CPU Jeg er klar over det nei , det er best som du har det Det er egentlig litt rart, skulle trodd at det ville være bedre om den "nye" luften kom rett på cpu? EDIT: Tempen er 50*C idle nå. Endret 19. mai 2004 av tor_erik Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 50 grader idle...hva er load da? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Se på denne , under kapittel chassis cooling for best midi tower airflow og cpu kjøling. http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty..._docs/23794.pdf Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 det funker ikke å dra inn luft bak ved cpu, som oftes fordi psu blåser ut varm luft der, og fordi varm luft stiger oppover. jeg har prøvd å dra inn bak selv med døra av, men det ble bare varmere av det skal du ha bedre kjøling på cpu så kjøp en bedre cpu kjøler og to kabinettvifter til, for bedre gjennomlufting, dersom du har plass til det, og så drar du inn nede foran og ut oppe bak, sånn som du har det nå Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Den kjølige luften ligger jo ved gulvet også. Selv om det ikke har så mye og si på de få cm.. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) det enkleste er jo bare å prøve å snu det selv da, men jge kan garantere at det vil bli dårligere effekt...med mindre pc'en står på hue da... ps: og så får skjemkortet og harddisker frisk luft når du drar inn luft nede foran også Endret 19. mai 2004 av Spirre Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Greit, lar det være som det er nå! Takker gutter! 50 grader idle...hva er load da? Load er ca 54-55*C. Endret 19. mai 2004 av tor_erik Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Det går an å leve med det der hvis man ikke har tanker om overklokking . Hvis du engang skal bytte PSU ,skaff en med vifte i bunn slik som amd's cooling guide anbefaler i det white paperet. Hvis man har psu uten innvendig vifte kontra innvendig vifte er cpu temperatur ofte opp mot 10 grader forskjell. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Det går an å leve med det der hvis man ikke har tankerom overklokking . Heh, nå står det da i profilen min at jeg har overklokket min XP2500+ til XP2800+, gjør det ikke? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Javel det forklarer jo noe , da antar jeg at temperaturene dine er mere normale ved default cpu setting. Hvis de derimot hadde ligget der de er nå med xp2500 på 1,8ghz hadde det vært høyt. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 Hvis de derimot hadde ligget der de er nå med xp2500 på 1,8ghz hadde det vært høyt. Det er helt riktig. Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Best mulig CPU-kjøling. Det må jo være Vapochill Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 Best mulig CPU-kjøling. Det må jo være Vapochill Tenkte meg mer som "best muloig kjøling med det utstyret jeg allerede har" Kanskje jeg skulle kjøpt en ny CPU-vifte, den jeg har nå (EKL Blade Controlled Socket A) er ikke noe god synes jeg. Kanskje Thermaltake Volcano 7+? Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Du kan jo sette på en skikkelig kjøler på cpu-en og bruke kjølepasta mellom, som arctic silver f.eks. Les mer på www.overklokking.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå