Gå til innhold

Best mulig CPU-kjøling!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har to kabinettvifter, og vil kjøle CPU'en best mulig. Den ene sitter bak, oppe ved prosessoren, mens den andre sitter nede foran. Den dag i dag blåser den fremre inn luft, mens den bakre blåser luften ut. Vil det være bedre å gjøre dette omvendt? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kabinett viftene skal ikke ha som oppgave å kjøle ned CPU, de skal forsikre god luft gjennomstrøm slik at luften inni kabinettet er så kjølig som mulig slik at andre vifter som CPU vifte skal kunne blåse kaldest luft ned på CPU

Jeg er klar over det ;)

nei , det er best som du har det

Det er egentlig litt rart, skulle trodd at det ville være bedre om den "nye" luften kom rett på cpu? :dontgetit:

EDIT: Tempen er 50*C idle nå.

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

det funker ikke å dra inn luft bak ved cpu, som oftes fordi psu blåser ut varm luft der, og fordi varm luft stiger oppover.

jeg har prøvd å dra inn bak selv med døra av, men det ble bare varmere av det

skal du ha bedre kjøling på cpu så kjøp en bedre cpu kjøler og to kabinettvifter til, for bedre gjennomlufting, dersom du har plass til det, og så drar du inn nede foran og ut oppe bak, sånn som du har det nå

Lenke til kommentar

det enkleste er jo bare å prøve å snu det selv da, men jge kan garantere at det vil bli dårligere effekt...med mindre pc'en står på hue da...

ps: og så får skjemkortet og harddisker frisk luft når du drar inn luft nede foran også

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Det går an å leve med det der hvis man ikke har tanker

om overklokking .

Hvis du engang skal bytte PSU ,skaff en med vifte i bunn

slik som amd's cooling guide anbefaler i det white paperet.

Hvis man har psu uten innvendig vifte kontra innvendig vifte

er cpu temperatur ofte opp mot 10 grader forskjell.

Lenke til kommentar
Best mulig CPU-kjøling. Det må jo være Vapochill ;)

Tenkte meg mer som "best muloig kjøling med det utstyret jeg allerede har" ;)

Kanskje jeg skulle kjøpt en ny CPU-vifte, den jeg har nå (EKL Blade Controlled Socket A) er ikke noe god synes jeg. Kanskje Thermaltake Volcano 7+?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...