Matsi Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Hei, Jeg har en Western Digital disk som jeg har hatt i en god del måneder. Disken har fungert helt perfekt, inntil jeg for noen dager siden skulle flytte alle filene fra disken til en annen WD disk. Jeg satte begge diskene inn i maskinen min, startet overføringen og etter at jeg kom tilbake fra middag hadde det kommet opp en feilmelding. (Feilmeldingen hadde ingenting med overføringen å gjøre. Maskinen måtte bare rebootes. Ut ifra hva jeg kan om PC-er burde vel da bare overføringen stoppes og filene blir liggende der de er. Eller hva?) Når jeg idag putter disken inn i maskinen nekter maskinen min å finne noen disker på IDE kontrolleren. Den finner absolutt ingen ting. (Selv om jeg har 3 fint fungerende disker i maskinen). Så fort jeg tar ut den korrupte disken finner den de andre. Hva kan dette skyldes? Er det noe galt med bootsektoren? Forslag? Tips? På forhånd takk! Endret 19. mai 2004 av Matsi Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Har du prøvd om BIOS finner disken når bare den er tilkoplet ? Evt satt den i en annen maskin for å se om den blir funnet der. Sist jeg hadde slike problemer var det en død disk.... Lenke til kommentar
Matsi Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Jada, har prøvd det, til ingen nytte :\ Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Da kan du nok konkludere med at disken er død, desverre... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Kan dette ha med overklokking å gjøre ? Har du hovedkort med via chipsett og overklokket cpu og dermed også pci bussen kan disker dø . Lenke til kommentar
Matsi Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 Jumperen er riktig stilt inn, og jeg har ikke overklokket noe. Det er og blir ett mysterium. Ja, ok - disken kan være død. Men hvorfor? En disk skal da ikke bare dø av å overføre noen filer. Det er imot all logikk. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 En disk kan dø når som helst, spesielt når det ikke passer at den skal dø... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå