Davidvain Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg har lenge vært på utkikk etter en teknologi som gjør at man kan plassere et pc-kabinett i et eget rom, og ha tastatur, mus, skjerm, viktige kort, osv i et annet. Ønsket er å ha en kraftig maskin, men helt fri for støy. Dessuten tar kabinettet stor plass. Jeg har sett noe ala dette før. Da sto det kun en liten boks ved siden av skjermen, som videre var koblet opp mot et større kabinett i et server rom. Er det noen som vet om dette er mulig, eller som har tips om hvordan jeg kan få til noe tilsvarende? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Er jo en mulighet for å lage et hull i veggen, sette maskinen i naborommet, og legge kabler mellom rommene. Burde vel funke det? Spes om du har ekstern brenner og slikt. Lenke til kommentar
Toddy Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg har sett servere med 10m kabel til tastatur skjerm og mus, men det var store cad maskiner fra sun. Jeg vet ikke hvor du får tak i til pc. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 KVM-switcher burde duge til tastatur og mus ihvertfall. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Noe slikt da . The "No case" mod : Om alt er i veggen eller i skap er vel litt vanskelig å si utfra bildene . Lenke til kommentar
eggi Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Etter mye støydemping og viftebytte fant jeg ut at pc'en kommer aldri til å bli helt støyfri, så jeg borra hull i gulvet(32 mm) og plasserte begge maskinene på en hylle opp under taket nede i kjelleren. Jeg har bestillt en Raritan KVM og 2 slike IDE/USB2.0 adapter. Da får jeg brenneren opp ved siden av skjermen, slitsomt å løpe opp og ned trappa hver gang jeg skal skifte cd ja Nå kan jeg sette i så mange vifter jeg vil og i skrivende øyeblikk ligger CPU temp på 25C og system temp på 29C (P4 2600 klokket til 2866) alpha kjøleribbe med en 120mm vifte. Det eneste jeg hører nå er en svak susing fra skjermen og støy fra høyttalerene , når de står på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå