Gå til innhold

HK begynte å brenne. Trenger litt guide ja.

Anbefalte innlegg

Hei,

I fjor( August 2003) kjøpe jeg meg en ny PC. Var faktisk veldig fornøyd med den.

Intel Pentium 4 3.2 GHz Boxed PC800

Socket PGA478, 512kB "Northwood"

Abit IC7-MAX3 Hovedkort S478/800mhz,SATA

I875P, ATX,GbLAN,Dual-DDR,Firewire,Raid

2x Corsair XMS3500 DDR-DIMM 512MB PC3200

32Meg x 8, CAS 2-3-3-7-T1, 434MHz, 5ns

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 256MB

AGP, ATI 9800PRO, DVI, TV-Out, Retail

Western Digital Caviar 160GB IDE 7200RPM

Special Edition 8MB cache WD1600PB

Plextor CD-brenner IDE 52x/32x/52x

Intern Retail Plexwriter Premium

Suntek Miditower TH-655 Blått

Kabinett m/300W P4 / AMD

Thermaltake Perfect Light Smart Fan 2 A1506 80x80mm

Men det eneste jeg stussa litt over var at med en gang jeg kjøpte den syntes jeg at vifta bråka noe sykt, men brydde meg ikke om det egentlig. Heller ikke det faktum at den hadde veldig høy temp, tror den var på rundt 60-70 mens jeg spilte (ikke helt sikker, beklager for det).

Yes, men så, i dag da jeg skulle skru på PC'en så kom det ikke noe på skjermen, så plutselig begynte det å lukte litt svidd ja, så skrudde jeg av PC'en. Deretter skrudde jeg på den en gang til, for å se hva virkelig som skjedde, da så jeg at det brant, alså kom en liten skarp flamme fra Hk kortet, der det brant var der hvor de kablene fra blant annet power knappen( vet ikke helt hva det heter, beklager igjen :blush: ) blir koblet til HK'et.

Så det jeg lurer på er,kan noen si meg hva som skjedde, og hva må jeg gjøre?

PS :Eneste jeg bruker PC'en til er spill og tekstbehandling.

Ikke klokka PCen heller.

Takker for alle svar, men helst, er sikkelig nabb i sånne ting, så gjerne inn med teskje :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du fortsatt ikke får noe skjermbilde er det nok overveiende sannsynlig at hovedkortet har tatt kvelden, du kan jo prøve å sende det tilbake dit du fikk det fra... hvis du ikke har tuklet inne i kabinettet kan det jo hende at du får nytt..

Lenke til kommentar

Den er lei ass, ikke noe skjermbilde nei. Har ikke tuklet noe med kabinette, eneste var at døra stod åpen, til kabinettet alså. Men må jeg da kjøpe et nytt HK? Tviler på om jeg får byttet nemlig.

Endret av preskatv
Lenke til kommentar

vel, jeg må si at hvis hovedkortet ditt tok fyr så er det nok lite å gjøre enn å kjøpe nytt, vet ikke om garantien dekker det.. hehe "And all of the sudden, a small sharp flame just ignited on the motherboard" :)

Jeg ville ihvertfall ikke tatt sjangsen på at HK kortslutter en eller flere nye deler..

Lenke til kommentar

Hvis du har garantilappen på kortet, ville jeg sendt en mail til Abit Nederland og forklart hva som skjedde. Spurt dem om hva som kunne hvert feil evnt. spør om det er mulighet for at du kan få et nytt hk. Etter det ville jeg kontaktet webshoppen som solgte deg dette kortet og bedt dem sende meg et nytt.

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Hehe, kanskje ikke veldig troverdig Earth657 :)

Angående garantilappen så tror jeg at jeg har somlet den bort. Men skal sende en mail til komplett.no etterpå og spørre om hva jeg kan gjøre, om jeg kan bytte gratis eller no. Men vis jeg ikke får noe igjen på garantien, bør jeg da kjøpe meg et helt likt HK, eller bør jeg satse på et annet et?

PS. Takk for svarene :yes:

Endret av preskatv
Lenke til kommentar
Hehe, kanskje ikke veldig troverdig Earth657  :)

Angående garantilappen så tror jeg at jeg har somlet den bort. Men skal sende en mail til komplett.no etterpå og spørre om hva jeg kan gjøre, om jeg kan bytte gratis eller no. Men vis jeg ikke får noe igjen på garantien, bør jeg da kjøpe meg et helt likt HK, eller bør jeg satse på et annet et?

PS. Takk for svarene  :yes:

Komplett har info om at du har kjøpt det kortet, så det skulle gå greit. Tror kanskje ikke du trenger noen lapp på at du kjøpte det faktisk. Garrantien skal være 3 år, så den skal fortsatt gjelde. Vet ikke om det dekker slike ting som du har opplevd, men spør om du kan få nytt. Det skader ikke ;)

Hvis du har behov for de ekstra tingene som er på MAX3 iforhold til IC7 og IC7-G, så er jo valget klart. Trenger du ikke de ekstra tingene, så ville jeg gått for IC7-G siden dette har RAID og GbLan

Kan jo også se litt over på ASUS siden, men jeg ville anbefalt Abit utav egne erfaringer.

Endret av Gef
Lenke til kommentar
send hele pcen ned til komplett (hvis du har kjøpt i butikk, hvis ikke er jeg ikke sikker), så tar de en titt, de klarer nok å analysere om det er en brukerfeil eller ikke.. Isåfall får du ny(e) del(er) :)

Ja, skal gjøre det, takk!!

Lenke til kommentar
Takk Gef, kan undersøket litt om det ;) Men Trenger ikke de tingene, så går det for det gamle da, eller er det et veldig dårlig valg

Jeg har selv Abit IC7-MAX3 og har hatt det siden jul. Jeg har ikke hatt et eneste problem med det enda. Kjenner 2 stk som har IC7-G som ikke klager, alt går smertefritt. IC7-G er et meget bra valg spør du meg. Der får du RAID pluss GbLan for 250kr hvis du sammenligner med IC7. Det er verdt pengene ;)

Siden du ikke har brukt for de ekstra tingene på MAX 3, ville jeg personlig gått for IC7-G.

Endret av Gef
Lenke til kommentar

All right, tusen takk for svarene,kjempe snilt av dere å hjelpe et med menneske i nød, men skal undersøke litt nærmere om hva jeg kan gjøre, før jeg eventuelt kjøper et nytt et.

Endret av preskatv
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har forresten fiksa problemet nå. Var bare hovedkortet som var klikk, kjøpte nytt helt likt, og alt funker perfekt nå.

Hehe, vet det er nesten 6 måneder siden jeg fikk anbefalingene, men tenkte hvis det var noen andre som har(kommer til å få) likt problem ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...