Gå til innhold

se film på gammelt skrap..

Anbefalte innlegg

hva trengs for å kunne se divx filmer på denne gamle maskinen? på tv via tv-ut.

amd athlon 750 mhz

192mb sdram

verdens eldste skjermkort

og win xp pro..

holder det å bytte ut skjermkortet med dette f.eks?

skal være billigst mulig såklart!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja

Edit : Jeg ville anbefalt deg å få mere ram, ettersom det å se på film kan ta mye av rammen, vet ikke om det er tilfelle men på min gamle pc (128mb ram) så restarta den etter 2 dvd filmer :p

Skjermkortet du valgte er bra og billig, har bare video ut, (den gule porten) og har ikke Svideo utgang :( men det går bra ihvertfall, forvent deg at raske bevegelser kan være plagsomme på tven.

Endret av Lord Hell
Lenke til kommentar

Når du skal koble PC til TV, så hadde vel en oppløsning på 1024x768 vert å foretrekke :) Hvilket kort som gir deg dette aner jeg ikke, men vet at mitt 9700Pro gir det...

Men før du kjøper nytt kort, hva med å se en DivX film på dagens oppsett og se hvordan det går? Om du har TV-UT fra før av eller ikke vet ikke vi. Kanskje en grei ting å opplyse om? :)

Lenke til kommentar

å spille av en divx i full kvalitet på fullskjerm går strålende på min Tbird 1300@600Mhz med et gammelt PCI Matrox Millenium II med 16mb ram.

viss du trenger ett nytt skjermkort for å få video ut, så er det streng tatt ikke nødvendig å kjøpe ett 9200 kort. det skulle holde med ett 7000. alle ATI baserte kort fra Rage serien og oppover inneholder videoakkselerasjons funksjoner som letter jobben for cpu'en ved at grafikk-kortet tar over deler av videoprosseseringen.

for eksempel, en boks som ikke lengre er i bruk, en eldre Pentium 200 (Ikke MMX) med 78mb edo ram, denne maskinen kjørte Win2000 og har ett ATI AIW Rage 128 16mb pci kort. boksen har null problemer med å spille av divx filmer i fullskjerm, takket være video-accel funksjoner rage chippen har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...