kyllingvippen Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 jeg vil ha en absolutt lydstille cpu vifte som samtidig kan kjøle ned mest mulig... noen forslag til hva jeg burde kjøpe? Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Ta med litt spesifikasjoner da mann! Hvilken prosessor har du? Og hvor mye penger har du tenkt å bruke? Hvis du har Socket-A så kunne Thermaltake "Silent Viking" være et godt valg. Kikk litt rundt på noen web-sjapper, f.eks. http://www.microplex.no å se etter støynivå, og hvor kraftig den er. Hvis du har planer om å overklokke vil jeg heller investert i en vifte som støyer litt mer. På http://www.overklokking.no kan du lese noen tester(ikke akkurat det største utvalget, menmen). Søk ellers i forumet her på hardware.no eller overklokking.no, så finner du tønnevis med tråder som handler om det samme som du har spurt om. Lykke til med valget! Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 9. april 2002 Forfatter Del Skrevet 9. april 2002 Har en Socket A Intel Celeron 1000 mhz prossesor... er villig til å bruke ca. 700 kr. Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 9. april 2002 Forfatter Del Skrevet 9. april 2002 Har nå sett litt rundt omkring og har tenkt til å kjøpe NoiseControl CPU-kjøler, "Silverado" Kommet godt opp i mange tester og jeg kan få den ned i 12 db... wooooooi... Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Socket A Celeron prosessor? Håper du mener socket 370 eller fcpga Kjøler mest mulig? Noe spess grunn til det? En celeronprosessor er ikke akkurat den som "varmer" mest. Skjønner poenget med "no noise", men å bruke så mye penger på en kjøler du ikke har bruk for? Personlig har jeg en Pentium III 1 ghz, og har byttet ut den orginale kjøleren med en fra Titan (29 db). Og en ting kan jeg si med en gang, den orginale støyet mindre. Et tips er å "modde" den orginale kjøleren. Bytt ut vifta på toppen med en mere stillegående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå