joenohr Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg holder på å utvikle en liten informasjonsside til bruk på WAP. Men, jeg sliter med at jeg bare får benyttet sort-hvitt wbmp bilder. Noen som har forslag til hvordan jeg fikser dette? Det finnes jo mange WAP-sider i dag med fargebilder, men såvidt jeg kan se så må bildene være i wbmp format som altså er 2 fargers.... ? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) wbmp (Windows BitMaP elns.) støtter mer enn to farger, siden det bare er det lange navnet til bmp (slik som html og htm). Vet ikke helt hvorfor det er slik, siden jeg ikke har programmert mot mobiler. Endret 19. mai 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
joenohr Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) wbmp (Windows BitMaP elns.) støtter mer enn to farger, siden det bare er det lange navnet til bmp (slik som html og htm). Vet ikke helt hvorfor det er slik, siden jeg ikke har programmert mot mobiler. bmp = windows bitmap wbmp = wireless bitmap i paint shop iallefall blir nå wbmp bare sort / hvitt. Eureka! Jeg leste en plass at man måtte bruke wbmp, men det funke med gif også! Endret 19. mai 2004 av joenohr Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Imageready spør meg ihvertfall om jeg skal ha langt filnavn på filene den spytter ut, og nevner bmp -> wbmp og jpg -> jpeg som eksempler. EDIT: wbmp gir fargebilder hos meg ihvertfall (bug i PsP? ) Endret 19. mai 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (bug i PsP? ) Kanskje en liten feil i algoritmen for wbmp komprimering? Hvem vet... Blir i farger her også i hvertfall Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Photoshop CS gir meg bare sort/hvitt, og det skal visst ifølge Webopedia også bare være mulig å lage slike bilder til WAP-telefoner i sort/hvitt. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 du kan fint bruke .gif bilder på wap... mener jeg å huske.. (bruker det iallefall selv.. og det gjør wap.vg.no også..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå