Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverkskort problem

Anbefalte innlegg

Hei alle.. Her er mitt problem:

Datamaskinen er en 1,5 år gammel ferdigpakke fra Compaq. OS er Windows XP Home Edition. Problemet begynte etter et par måneder. Brått hoppet nettverksforbindelsesikonet opp på prosesslinjen og det stod: "Nettverkskabel er ikke tilsluttet". Det er ingen problem med nettverkskabelen eller internettforbindelsen. Etter en liten stund virket forbindelsen igjen. Den hoppet fra og til hele tiden. Jeg tenkte det måtte være nettverkskortet som hadde blitt ape, og jeg kjøpte meg et nytt.

Dette nye kortet har funket et lang stund. Men nå har den blitt bare værre og værre. Kobler seg fra og til. Har funnet ut at hvis jeg skur av og på maskinen virker nettverkskortet igjen for en stund.

Jeg synes hele greiene er ganske merkelig, da et nettverkskort ikke skal bli ødelagt så ofte. Det virker som om det er maskinen som ikke takler kortet. Det står at kortet virker som normalt i enhetshånteringen og at det ikke er noen ressurskonflikter.

Håper noen kan hjelpe da jeg er dritt lei dette problemet. Har ikke sett noen lignende problem på forumet før..

Takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er neppe problemer i maskinen din, prøv å lån deg ny switsj / nettverkskabel / modem så vil du se at problemet løser seg

Jeg har prøvd med flere nettverkskabler, og det er samme problem. Det kan heller ikke være internettforbindelsen da dette også skjer med kobling til andre enheter.. også med andre kabler. Kan ikke forestille meg at et nettverkskort ikke skal holde lenger. Det virker som sagt en stund, og så må jeg restarte maskinen for at det skal virke igjen. Da må det jo nødvendigvis være noe galt med PC'en.. eller PCI slottene eller no.. Har også forøvrig prøvd å oppdatere drivere til nettverkskort uten resultat..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...