Sleepy Gary Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Har et problem med at ingen får tilgang til maskinen min over nettverket, får bare feilmeldingen \\ is not accessible. You have not permission to use this network resource. Logon failure: the user has not been granted the requested logon type at this computer. Dette er når en klikker på pcen min under workgroupen, mapper jeg deler får ingen fram eller tilgang til om de skriver adressen, selv om jeg gir full tilgang under permissions på sharen. nettverket funker ellers fint. Noen som har en ide på hvorfor ingen får lov å logge seg inn på maskinen Lenke til kommentar
Lars :) Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Nei, jeg har ingen ideer, men vi har også fått den der feilen, har al og til hvert, men ofest ikke. Men prøv å sette opp en DC++ server, med det gikk alt mye raskere og mye mindre feiler. Lenke til kommentar
Bernt Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hvilket operativsystem kjører du? Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Det er WinXP det går i ja jeg bruker DC++ server på LAN og sånt, mye bedre enn ustabile windows, men det må da vere en måte å få tilgang igjennom windows Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Tror det skal ordne seg om du slår av enkel fildeling, guide finner du i signaturen min Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 På windows 2000 var trikset iallefall å enable guest brukeren. Eller mekke user til alle som du vil at skal få lov til å komme inn på maskina Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 På windows 2000 var trikset iallefall å enable guest brukeren.Eller mekke user til alle som du vil at skal få lov til å komme inn på maskina Det er en løsning ja.. Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Da ordnet alt seg da jeg slo På enkel fildeling, og fant en melding som sa at windows hadde slått av noe nettverks deling greier, så var det bare til å ta wizarden som enablet det igjen og det funket men mener den wizarden lignet mistenkelig mye på set up a home or small office network, noe som jeg har tatt masse før uten at det hjalp uansett takk for hjelpen Endret 19. mai 2004 av steffe Lenke til kommentar
graadahl Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Hei. Lurer på hvor du fikk opp denne menyen for å aktivere fildeling. Jeg finner også alle maskinene i samme arbeidsgruppe, men får ikke tilgang. Mitt oppsett er som følgende. Asus - WL500 Tiscali - speedtouch ADSL modem. 2 stk bærbare 1 stasjonær tilkoblet direkte i router. Det ser ut som jeg tilgang til den stasjonære i ruteren men ikke mellom de bærbare. Lurer på om dette oppsettet er et "domene" eller om det er en arbeidsgruppe. vil bare dele noen mapper på hver maskin. Alle har internett og ruteren er oppdatert med siste firmware fra asus og fungerer bra både i henhold til fart og dekning. takk! Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Hei. Lurer på hvor du fikk opp denne menyen for å aktivere fildeling. her : http://support.microsoft.com/default.aspx?...roduct=winxpINT Slik slår du Enkel fildeling av eller på i Windows XP Professional: Dobbeltklikk ikonet Min datamaskin på skrivebordet. Klikk Mappealternativer på Verktøy-menyen. Klikk Vis-alternativet, og merk deretter av for Bruk enkel fildeling (anbefales) for å aktivere Enkel fildeling. (Klikk for å fjerne merket for å deaktivere funksjonen.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå