ArachnO Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Update: Har nå solgt 9700pro aiw kortet mitt, og et 9800pro ikke-aiw er på vei! Satser på å slippe startproblemene da! Så... over til noe litt mer spennende; cpu-blokka! Jeg oppga idéen om en cascade-klone til fordel for en enklere whitewater/tdx-sak. Denne er laget på en kopi av Skrues modell (som igjen er en slags kopi av DD TDX). Fikk også tak i litt kobber mens jeg var der! Den tykke plata til venstre (4mm), samt plexisylinderen skal brukes til en GPU-blokk (kommer snart). Plata til høyre (1,6mm) og den lille blokka er til bunnen av CPU-blokk. Toppen av blokka lages av to lag 8mm plexi i TDX-stil. Mer kommer snart! Edit: Skrue hadde lyst til å vise dere hvordan man går fram for å sette bunnen til cpu-blokka sammen, og siden jeg bare herma av ham, fjerner jeg mitt til han har fått opp workloggen sin! Endret 24. mai 2004 av ArachnO Lenke til kommentar
R0adkill Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 1. Siden du ikke har en cd rom lenger så kan en RIS server være grei å ha ståendes.. (RIS = Remote Instalation Server) Merk: Er ikke helt sikker på dette, men det er mulig RIS krever dyre NIC med egen "boot ROM/bios". Husker det ikke helt.. Skal du ha en floppy i shutelen? 2. Kan ikke helt skjønne hvorfor ett 9700AIW kort skal bra mer støm en ett 9800Pro. Ville tippet det motsatte.. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Ser moro ut. Blir trangt, men er optimist på dine veiene. Har orginale frontdeksler til en SB61G2 her hvis du kan bruke det. Send meg en PM evt. Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Edit: Skrue hadde lyst til å vise dere hvordan man går fram for å sette bunnen til cpu-blokka sammen, og siden jeg bare herma av ham, fjerner jeg mitt til han har fått opp workloggen sin! Noen som forresten vet når Skrues worklog kommer opp? Jeg gleder meg som en liten unge til julaften... Blir nok sjef. Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 R0adkill: Skal ikke ha floppy, nei. Installasjoner og slikt kan jeg ta via ekstern usb-drive, som hovedkortet mitt har støtte for å boot'e fra. 9700pro aiw kortet drar nok ikke mer strøm enn et 9800pro, men noen versjoner av både 9700pro aiw og 9800pro aiw trekker masse strøm akkurat når de starter. Dette er en liten bug fra ATI sin side, etter hva jeg har lest.. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Noen som forresten vet når Skrues worklog kommer opp? Jeg gleder meg som en liten unge til julaften... Blir nok sjef. Hyggelig det da, Kauder! Det jeg kan si om saken, er at jeg nå har fått hyggelig hjelp fra Pritorian her på forumet, som låner meg plass for upload av bilder. Så fort disse er på plass, setter jeg i gang! Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Update snart eller? Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Update: Endelig en update, her.. Som jeg nevnte ovenfor, venta jeg litt med å poste bilder av cpu-blokka mi, fordi den er en ren kopi av Skrues TDX-blokk. Men nå regner jeg med det er fritt fram, eller hva, Skrue? Her er hvertfall endel bilder av blokka: Alle spørsmål om blokka generelt, designmessig og slikt, stilles med fordel her (Skrues tråd om TDX-klonen). Jeg fulgte omtrent samme fremgangsmåte som Skrue, bare mer slepphendt og urutinert! Dette kommer f.eks. fram ved blokkas litt usymmetriske utforming.. Jeg støtte på etpar problemer underveis, bl.a. at bunnen er såpass tynn at den lett bøyer seg, og topplata mi burde vært tykkere (min er 8mm mot Skrues 10mm), fordi skruene bør ha et godt feste i denne. ---- Så, over til resten av prosjektet! Pakka fra Microplex er i hus, og i den var deriblant denne: Som dere ser, er dette slett ingen tynn og elegant sak, og ordet 'plassproblemer' begynte å romstere i bakhodet.. ..noe som kan sees på bildene over! Jeg ble derfor (som jeg vel hadde forutsett) nødt til å skjære litt i Shuttle'n.. Det er ikke så lett å se på disse bildene, men jeg var faktisk fryktelig misfornøyd med mine baufil-skills! Kanten som radiatoren hviler på i bakkant ble nemlig for dyp.. Det vil vise seg hvordan dette vil bli seende ut etterhvert som jeg får festa dekselet og viftene på resten av kabinettet, men jeg tror kanskje jeg får finne litt stilig (?), svart skumgummi og polstre litt rundt de kantene der altså.. Lagde et hull til sugesiden på pumpa, som skal ligge i 3 1/4" brønnene. ..og festa en slange til denne ved hjelp av en bit 12mm silikonslange (røret på pumpa er 19mm - flinke silikonslangen! ). Den blanke slangen er 3/8" ID Kuriyama-slange fra Microplex. Her ser dere bedre hvordan baksiden ser ut foreløpig. Ikke akkurat et nydelig syn, men det er tross alt baksiden! Der det trekantede hullet er, skal jeg feste en fylle-sak. Erm... ikke en fyllik, altså, men et modifisert T-rør m/kork. Denne kan sees nederst til høyre på ett av bildene ovenfor, og er laget av DIY-vannkjølingens Gudfar (ja, hvem kan vel det være? ). Til slutt, her er et bilde av blokka som blir testet for lekkasje. Jeg lurer litt på om det epoxylimet jeg bruker er så veldig glad i vann.. dette holder jeg på å sjekke nå - det funka greit på sølvblokken, men jeg ønsker av mange grunner å være helt sikker.. Hvis det viser seg å være uegnet, har noen et godt tips til lim? Så, en liten ting jeg kom på; flere av dere klør sikkert i fingrene etter å skrike om at 90-graders-bend'ene jeg bruker vil ødelegge flowen totalt osv.. Etter hva jeg har erfart - ikke av synsere, men av overnevnte Gudfar - har dette faktisk veeldig liten effekt i praksis, særlig med en så restriktiv blokk som jeg bruker! Puh! Litt av en post! Mer kommer snart - og som alltid; ris, ros og gode tips mottas med stor takk! Endret 7. juni 2004 av ArachnO Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Blir det ikke lite plass til hdd? Eller har du en annen finurlig måte å henge den opp på? Hilsen Lars Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Skal henge den rett under rommet der pumpa ligger. Tror det skal gå akkurat.. Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) skal du formatere PC'en får du et problem... noe jeg gjør annenhver helg... Endret 29. mai 2004 av arnosmith Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) ..fordi jeg ikke har cd-rom, tenker du på, arnosmith? Hørt om eksterne usb/firewire cdrom/harddisker? Edit: Er det forresten noen som vet om Titan 120mm vifter med alu-ramme i det hele tatt er å oppdrive (i Oslo)? Alle butikkene som fører den er jo utsolgt med ukjent leveringsdato! Tull med leverandør/grossist? Jeg har én, derfor er jeg litt lite hypp på å kjøpe meg to andre... må nesten ha matchende vifter.. Endret 29. mai 2004 av ArachnO Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 ..fordi jeg ikke har cd-rom, tenker du på, arnosmith?Hørt om eksterne usb/firewire cdrom/harddisker? åssen har du planlagt å installere windows på nytt der da? ser ikke helt åssen det skulle gå... Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 åssen har du planlagt å installere windows på nytt der da? ser ikke helt åssen det skulle gå... Tjah, Shuttle'n har støtte for booting fra usb.. Det skulle vel holde? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Hva er det grå som dekker blokken? Lakk? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 jeg gjetter det er lim eller no tettings middel.. mellom kobberet og plexien da Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) jeg gjetter det er lim eller no tettings middel.. mellom kobberet og plexien da Hvorfor har han det da på sidene? For at kobberet ikke skal bli stygt muligens.. men da er klar lakk bedre Endret 29. mai 2004 av Pritorian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå