kallekalle Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hei, jeg lurer på om dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121926&view=detailed er kompatibelt med Intel P4 Prescott. Prescott står nemlig ikke listet opp blant kompatible prosessorer, selv om begge jo er P4....som er litstet opp. Jeg ser på http://www.msi.com.tw/program/products/mai...php?UID=528#top at Prescott er supported, men er dette samme typen som Komplett selger? (865PE Neo2Ps versus 865PE Neo2PFS) I BIOS-oppdateringene på msi.com til dette hovedkortet, ser jeg at med siste BIOS er Prescott-support lagt til. Så spørsmålet blir vel da kanskje...hvordan finner jeg ut hvilken BIOS-versjon hovedkortet mitt har, uten å sette i prosessoren, starte opp og sjekke? Noen som ha r erfaringer? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 (endret) Jeg ville heller gått for et hovedkort fra Asus eller Abit. Disse hovedkortene vet jeg er kompatible med Prescott, men jeg ville uansett ikke kjøpt Prescott, da disse prosessorene yter svakere enn en NW på samme klokkefrekvens. Edit: dessuten er Abit og Asus de som leverer de beste hovedkortene til P4 Endret 19. mai 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
kallekalle Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg ville heller gått for et hovedkort fra Asus eller Abit. Disse hovedkortene vet jeg er kompatible med Prescott, men jeg ville uansett ikke kjøpt Prescott, da disse prosessorene yter svakere enn en NW på samme klokkefrekvens. Edit: dessuten er Abit og Asus de som leverer de beste hovedkortene til P4 sikker på at nw yter mer? FSB-hastigheten ville nemlig gått ned med det hovedkortet jeg har valgt (allerede kjøpt;) Lenke til kommentar
Gef Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 NW CPU'ene yter mer pr MHz enn Prescott gjør pga. kortere pipelines. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå