Dumbo Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Hvis jeg har en linux box der jeg kjører DHCP slik at den deler ut IP'er til maskiner. Skal jeg da koble den til Uplink porten på HUB'en min med en krysset kabel, eller hvordan er det? Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Du trenger ikke å bruke krysset TP på Uplink porten, du kan bruke vanelig TP på vanlig utgang på maskinen, for det vil si det samme, for Uplinken er kun mellom hub-hub eller hu-switcher hvor en av de bruker Uplinken og andre ikke.. _________________ Nothing is Fun before It get Difficult! [ Denne Melding var redigert av: Red Dog på 2002-04-09 19:02 ] Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Hvis jeg ikke tar feil, skal man IKKE bruke krysset kabel når man bruker uplink-porten. Det er jo nettop et av poengene med den porten. Jeg har i hvertfall brukt vanlig kabel der jeg har satt opp nettverk med flere routere/hub's. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Så vidt jeg vet så er uplink port`en til å koble flere hub`er/switch`er sammen. Og det skal være vanlig droppkabel. Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Sorry folkens, jeg ser først no at jeg hadde glemt å få med at du skal bruke vanelig dropkabel i Uplinken mellom to hubber eller lignende.... Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Nå må du ikke prestere å sette uplink - TP-kabel - uplink for da blir det ukryssa... I så fall må d være uplink - kryssa TP-kabel - uplink Lenke til kommentar
Borf Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 det funker det å kople ein pc med kryssa kable mot uplink porten på ein hub.. Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Quote: On 2002-04-10 00:06, |_Cisco_| skrev:Nå må du ikke prestere å setteuplink - TP-kabel - uplink for da blir det ukryssa...I så fall må d være uplink - kryssa TP-kabel - uplink Hvis du leser posten min, så står det akkurat det du sa no. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 er det ikke vanligvis en knapp ved uplink'en som du kan trykke inn/ut (kryss/ukrysset) -> dvs det er akkurat det samme hvilken kabel du har? det er i hvertfall tilfelle hos meg. Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Det er ikke alltid tilfellet, det kan faktisk være en egen dedikert port (Uten at den deler med en annen port) eller en egen port som deler inngangen med en annen port, slik at de mister en port ved bruk av Uplinken, og denne metoden er den mest vanligste... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå