Naasaa Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg har tenkt å lage meg hjemmelaget vannkjøling, men finner bare tynt kobber, så jeg lurer på hvor jeg får tak i 5 mm tykt kobber eller lignende. Sendte pappa på byggmaker for å kjøpe, men han kom hjem med 0,5 mm tykt (SUKK!!!) Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 clasohlson har kobber som er 1mm tykt, jeg vet ikke om det er nok for deg men... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Norsk metallgjenvinning/miljøstasjoner har avdelinger over alt, google litt......... Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Vet noen om det er noen slike stasjoner i trondheim da, eller i fosen (hvis dere vet hvor det ligger)? Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Clahs kobberet er for tynt ja, minimum 5 mm Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Eg og er ute ette 5mm kobber. Eg bor i på Hareid (att med ålesund). Men hvor kan eg få tak i kobber? Ole-Johan Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 hør med en blikkenslager.. de har ofte små avkapp Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 (endret) I Tronheim ja, Dahle metallstøperi på havna, like ved Norsk Stål. Der fikk jeg tak i tre biter på 5mm. Veldig hyggelige folk. Kharlaq på forumet her som tipset meg, han hadde fått tak i 10mm tykk kobber der. Edit: Du Naasaa, trodde du hadde lest workloggen min jeg, siden du var den siste som har svart på den. Står nemmelig der om hvor jeg fikk tak i kobberet. Endret 20. mai 2004 av White_Tiger Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 okey..det skal eg gjer på Fredag. Eg har ei straumforsyning som bråker veldig masse. So den skal eg bygga vannkjøling i. Eg veit korleis eg skal ha det men er det noken som veit om en bra guide hær på overklokking. Send meg ein link då Takk Lenke til kommentar
moray Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Det lokale elverket.. Kobberskinner som oftest er 1 cm og forskjellig bredde.. Brukes på lavspentsiden på trafoer.. Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 olejohan: ej bor i Ålesund/Sula skal til en blikkenslager og noen elektrikere å spør i løpet av veka, men ej tror ej skal ha 10mm er ikkje sikker enda skal først sjå ka ej får tak i Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Du Grev_Rasmus viss du får tak i noke 1cm so er eg veldig innterisert. So eg setter pris på att du sender meg ein mail eller teke kontakt viss du får tak i noke. [email protected] Tusen Takk Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 20. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2004 Jeg leste workloggen din White_tiger, men husker ikke at jeg leste hvor du fikk tak i kobberet Lenke til kommentar
Josten Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 Trodde det ikke skulle være så vanskelig å få tak i billig kobber i Oslo. Var først en tur på norrag, men der skulle de ha 300kr for en liten blokk. Og siden jeg først og fremst skal lage selv for å spare penger, så var det uaktuelt. Var en tur på Stokstad as på alnabru i dag. De holdt på å stenge da jeg kom fram, men de sa de ikke hadde noe uansett. Var visst bare rør der. Så hvis noen vet om hvor jeg kan få kjøpt kobber i Oslo for en billig penge, så flott om dere sier ifra. Vet ikke om noen sånne elverk elns her. Og har prøvd gule-sider uten hell. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Snakk med eletrikarar som monterer skap eller tavler. Dei bruker 10mm å føre straum i gjennom i skapet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå