Gå til innhold

Prosjekt Chrom&Flammen [ikke helt ferdig likevel]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk takk! :)

Tenkte å bestille noe dill fra microplec nå snart. Er egentlig ikke så fan av lys inni kabinett, men må vel kanskje ha et som kan få litt effekt ut av flammen :) Så jeg tenkte enten på Meteor Light eller Bubble Light. Noen som har noen formeninger om hva som kan passe best? Må si jeg heller mest mot bubble light for øyeblikket, men er usikker. Kanskje bare en vanlig katode eller leds?

Neste update kommer så fort jeg får tid, og det er litt uvisst, forhåpentligvis rett etter helga... Jobb, dame og flytting tar mye tid... :S

Lenke til kommentar

Fikk litt tid i går så jeg begynte litt på fronten...

Etter å ha funnet ut at tresparkel faktisk funker veldig dårlig på plast (jeg forsøkte å sparkle igjen det hullet etter låsen på døra) måtte jeg finne på noe annet. Jeg er en utålmodig sjel når jeg først kommer igang :p

Dremle litt på døra...

ca005fad.jpg

Toppen av døra:

d58c35c2.jpg

Og resultatet før lakking, pussing av kobber og ordentlig feste av rør:

dd4a8f66.jpg

Ble ganske fornøyd egentlig :D

Resten av fronten har dere vel sett før på bit-tech:

3bdade49.jpg

7ca36a0b.jpg

39b7d851.jpg

HAr begynt å lakke nå, men kommer vel ikke særlig lengre før over helga regner jeg med...

Lenke til kommentar

Ser knall ut. En av de absolutt bedre chieftecene. Synes det gjør seg med kobberfargen på rørene. Bryter litt opp og gir ikke så "kaldt" preg. Regner med mesteparten av belysningen blir blå?

Edit: trykkleif

Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar

Takk for gode tilbakemeldinger, gir god arbeidslyst :thumbup:

Jepp, som jeg sa første posten så er jeg ganske så inspirert av bit-tech, synes det kabbiset var konge, men jeg vil jo prøve å lage noe fra egen fantasi også da, framdøra, flammemotivet, delen bak de nederste røra (ved viftene) og mye andre småting blir annerledes.

Jeg har testet litt med slipepapir på det ene røret, og fargen kommer til å bli litt lysere enn den er nå, akkurat sånn jeg ville ha det :D Skulle jeg hatt sølvfarget kunne jeg kjøpt det ferdig forkrommet, men takk for tipset, alt blir vurdert :). Etter et lag med klarlakk vil den holde seg sånn noenlunde ren uten at jeg må pusse de hver uke også :)

Hvis belysningen blir slik jeg tenker for øyeblikket, vil den npk bli rød, da jeg synes det passer best med tanke på flammemotivet i venstre vindu. Hvis ikke noen klarer å overbevise meg om noe annet :wee:

Edit: leif

Endret av CSSSK
Lenke til kommentar

stilrent! har chieftec selv og har planer om å gjøre no spes med den sidedøra bak hk. fikk god innspirasjon nå.

edit:

Takk takk!

Tenkte å bestille noe dill fra microplec nå snart. Er egentlig ikke så fan av lys inni kabinett, men må vel kanskje ha et som kan få litt effekt ut av flammen  Så jeg tenkte enten på Meteor Light eller Bubble Light. Noen som har noen formeninger om hva som kan passe best? Må si jeg heller mest mot bubble light for øyeblikket, men er usikker. Kanskje bare en vanlig katode eller leds?

Neste update kommer så fort jeg får tid, og det er litt uvisst, forhåpentligvis rett etter helga... Jobb, dame og flytting tar mye tid... :S

en ting vil jeg råde deg til. IKKE kjøp røde katoder. de ligner ikke på flamme rød. de er nermere rosa. du burde velge bubble ligts

Endret av Natrium
Lenke til kommentar
Kan du ikke komme med et eller flere bilder som viser hvordan det hele er når det sitter sammen nå :) har lyst til og se :)

Kommer nok ikke bilder av hele greia sammen enda, har enda mye finpuss igjen på sidedørene og fronten er under lakkering nå for øyeblikket. Har langt igjen enda :)

Natrium: Takker for tipset, som jeg skrev lenger opp i posten så har jeg tenkt på røde bubblelights eller meterolights eller som Zjaxy foreslo røde lazer leds. Da vet jeg ihvertfall at røde katoder blir det ikke :thumbup: Blir nok bubblelights da.

Er forresten en ting jeg driver og tenker litt på for tiden... Til nå har jeg kjørt med et bulkete varmeregister fra en 78 modell ascona eksternt godt gjemt under pulten. Dette funker greit, jeg får varmen vekk fra kabinettet og det bråker lite, men det er jo noe herk når jeg skal flytte den. Tenkte på å skaffe en Evo 240, og montere denne på toppen av kabinettet, med 3-4cm kobberrør som spacere og slangene inn gjennom toppen. Åssen tror dere det vil se ut? Vil ikke ha raddisen inni kabinettet lenger, syns det blir altfor trangt inni et miditower, dessuten blir det jo så varmt, jeg overklokker det meste :devil:

Lenke til kommentar
nice :)

litt inspirert fra bit-tech kanskje ?

Les første posten, er til og med link der ;)

CSSSK: Hvordan fikk du pussa vekk grunninga? Jeg får ikke bort den på mitt kabinett. Har pussa og pussa i mange timer og bare fått det bort i ett hjørne :(

Noen tips?

Lenke til kommentar

Jeg bare brukte 240 våtslipepapir til å få vekk all lakk og grunning, så gikk jeg gradvis opp til 1200. Noe jeg merka var at slipepapiret fylte seg ganske fort opp med all lakken som ble slipt bort, slik at det bare ble noe slags seig masse som ikke slipte noe særlig bra. Pass på å skyll slipepapiret og metallet ofte, slik at du får vekk lakkrester. Brukte vel ca 2 timer på den ene sida for å få vekk all lakk og grunning. Kjedelig arbeid men det er verdt det.

Hvis ikke det funker kan det jo være en løsning å bruke sandpapir som er beregna for lakk også, evt sammen med en pussemaskin, men da kan jeg tenkt meg at du fort kan ende opp med en del riper i metallet som må pusses vekk med våtslipepapir allikevel etterpå, og det er vel like mye jobb (har ikke prøvd dette, bare antar egentlig).

Vel, håper det var til hjelp ihvertfall! Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...